آذربایجاناخبار

در دهکده بازی‌های همبستگی اسلامی باکو؛ اتاق‌های مخصوص اقامه نماز برای ورزشکاران

مدیرکل کمیته اجرایی چهارمین دوره بازی‌های همبستگی اسلامی در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان از استقرار نمازخانه در دهکده این دوره از بازی‌ها خبر داد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری دولتی جمهوری آذربایجان(آذرتاج)، ایلچین سفراف، مدیرکل کمیته اجرایی بازی‌های همبستگی اسلامی باکو ۲۰۱۷ گفت: این کمیته در حال حاضر برای ایجاد نمازخانه در دهکده بازی‌ها و همچنین امکانات ورزشی برای کارکنان تیم‌های فنی، ورزشکاران و شرکت‌کنندگان در چهارمین دوره بازی‌های همبستگی اسلامی در جمهوری آذربایجان موسوم به باکو ۲۰۱۷ تلاش می‌کند.

وی افزود: کمیته اجرایی بازی‌ها برای نحوه استقرار اتاق‌های نماز به ویژه اماکن ویژه نماز جمعه با حاج صابر، تولیت مسجد «حیدر» باکو رایزنی کرده است و ما می‌خواهیم نمازخانه‌هایی هماهنگ با سنت‌ها و آداب و رسوم ورزشکاران ایجاد کنیم.

سفراف تصریح کرد: این کمیته به طور ویژه ایجاد اتاق‌های مخصوص اقامه نماز جمعه در ایام برگزاری بازی‌ها را دنبال می‌کند؛ زیرا ۱۲ می(۲۲ اردیبهشت‌ماه ۹۶) که روز افتتاح بازی‌ها است، مصادف با روز جمعه و همچنین روز ۱۹ می(۲۹ اردیبهشت ۹۶) نیز روز جمعه است و ما باید نمازخانه‌هایی در شأن اسلام برای کارکنان تیم‌های فنی و ورزشی ایجاد کنیم.

چهارمین دوره جام همبستگی اسلامی ۲۲ اردیبهشت تا اول خردادماه سال ۹۶ در باکو، پایتخت آذربایجان، برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا