آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

در اراضی آزاده شده جمهوری آذربایجان گورهای دسته جمعی کشف شد

معاون وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از کشف گورهای دسته جمعی در مناطق آزاد شده از اشغال ارمنستان در جنگ دوم قره باغ، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «النور ممد اف» معاون وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان از کشف گورهای دسته جمعی در مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان و تلاش برای شناسانی افراد دفن شده در این گورها خبر داد.

وی خاطرنشان کرد که در جنگ اول قره باغ در دهه ۱۹۹۰، ارمنستان به طور گسترده از روش گروگان گیری استفاده می‌کرد. این مقام ارشد باکو افزود: «نتایج تحقیقات نشان می دهد که زندانیان جمهوری آذربایجان تحت شکنجه و در شرایط سخت در ارمنستان نگهداری می‌ شوند.»

به گفته ممد اف، جمهوری آذربایجان همیشه از قطعنامه‌ های سازمان ملل متحد در مورد زندانیان، گروگان ها و افراد مفقود شده پیروی می‌ کند.

وی افزود: «در نتیجه تجاوز ارمنستان به جمهوری آذربایجان، ۳۸۹۰ نفر از جمله ۳۱۷۱ نظامی و ۷۱۹ غیر نظامی مفقود شدند. ۲۶۷ گروگان‌گرفته شده از سوی ارمنستان، از جمله ۲۸ کودک، ۹۸ زن و ۱۱۲ سالمند تاکنون باز نگشته اند.»

در سوی مقابل نیز، وزیر خارجه ارمنستان اتهامات مشابهی به باکو زد. «آرارات میرزویان »وزیر امور خارجه ارمنستان در بیانیه ای در روز جهانی قربانیان گفت: «جمهوری آذربایجان با نقض آشکار قوانین بشر دوستانه بین المللی و کنوانسیون‌ های ژنو، همچنان مانع بازگشت زندانیان است.»

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا