آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

درگیری مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان

در ادامه تنش‌های مرزی بین نیرو‌های نظامی باکو و ایروان، مقامات ارمنستان از حمله نظامیان جمهوری آذربایجان به نیرو‌های مرزی این کشور خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از فارس، وزارت دفاع ارمنستان با انتشار بیانیه ای، از حمله نیرو‌های جمهوری آذربایجان علیه نیرو‌های ارمنستانی در مرز شرقی دو کشور خبر داد.

منابع رسانه‌ ای ارمنستانی از قبیل «رادیو ملی ارمنستان» بیانیه وزارت دفاع این کشور درباره درگیری‌های مرزی روز شنبه (دیروز ششم آگوست) با نیرو‌های ارتش جمهوری آذربایجان را تایید کردند.

طبق گزارش‌ها، وزارت دفاع ارمنستان اعلام کرد که در نتیجه تیراندازی نیرو‌های جمهوری آذربایجان به یک مقر نیرو‌های ارمنستان در مرز شرقی دو کشور، یک نظامی ارمنستان زخمی شد.

به گفته این وزارتخانه، ««اِنوِر گوورگیان» که متولد سال ۲۰۰۲ است در این حمله مجروح شده، اما جان او در خطر نیست.

طی روز‌های اخیر تنش‌ها و درگیری‌های مرزی ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبرساز شده بود. چهارشنبه هفته گذشته جمهوری آذربایجان از کشته شدن یک نظامی این کشور در نتیجه تیراندازی در منطقه مرزی «لاچین» خبر داد.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین در توضیحات هفته گذشته خود خبر داد که به دنبال این درگیری، نیرو‌های حافظ صلح روسیه در منطقه محل درگیری مستقر شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا