آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

درخواست متهمان«پرونده نارداران ۲ » از قاضی دادگاه برای حضور رهبر محبوس جنبش اتحاد مسلمانان آذربایجان در جلسه دادگاه

متهمان «پرونده نارداران ۲ » خواستار حضور حاج طالع باقرزاده، رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در این دادگاه برای مشخص شدن اصالت داشتن یا جعلی بودن کتابچه « پیام طالع باقرازده» شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی رادیو آزادی، چند تن از متهمان «پرونده نارداران ۲ » از «مایل بایراموف» قاضی دادگاه خواستند طالع باقرزاده که در دادگاه «پرونده نارداران ۱ » به ۲۰ سال زندان محکوم شده است، برای ادای شهادت درباره کتابچه « پیام طالع باقرزاده» به دادگاه « پرونده نارداران ۲ » آورده شود.
در اتهام نامه رسمی علیه متهمان این پرونده که به در اختیار داشتن این کتابچه متهم شده اند، آمده است که این کتابچه براساس سخنان طالع باقرزاده تهیه شده است. به همین علت، متهمان خواهان آن هستند که طالع باقرزاده در دادگاه حاضر شود تا روشن شود که چنین کتابچه ای واقعا وجود دارد یا نه؟
طالع باقرزاده در دادگاه محاکمه خود گفته است: « چنین کتابچه ای وجود نداشته است و آن را ماموران سازمان های انتظامی، خودشان نوشته اند و به «مدارک جرم» اضافه کرده اند. »
طالع باقرزاده گفته است : « در این کتابچه درباره وقایع ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ بحث شده است. اما ، من در همان روز دستگیر شده ام. چطور ممکن است من پیشاپیش این حوادث را مشاهده کرده و آن را در این کتابچه نوشته باشم؟»
در این جلسه از دادگاه، همچنین « الگون آخوندوف» خواستار شد ۲۰ هزار منات پول که به هنگام تحقیقات از منزل او برداشته شده است، به خانواده اش بازگردانده شود. الگون آخوندوف گفت پولی را که پلیس ها از منزل من برداشته اند ( دزدیده اند) ، مال یکی از آشنایانم است که باید به او بازپس داده شود.
همچنین « آقاعلی یحیی اف» خواستار شد خودروی وی که در زمان بازداشتش توقیف شده است، به خانواده اش بازگردانده شود.
عیسی ابراهیم اف نیز که پس از بازگشت از زیارت اربعین بازداشت شده است، خواستار شد پدرش توفیق ابراهیم اف برای ادای شهادت به دادگاه آورده شود. عیسی ابراهیم اف گفت : « سلاحی را که پلیس ها می گویند از منزل من کشف کرده اند، متعلق به خودشان است. اگر من در منزل سلاح داشتم، قبل از اینکه از کربلا برگردم ، به پدرم خبر می دادم تا آن را پنهان کند.»
در این جلسه از دادگاه ، طرلان اصلان اف، پدر سیمور اصلان اف، یکی از متهمان نیز به عنوان شاهد سخن گفت و افزود : « سلاحی را که ادعا شده است به پسر من تعلق دارد، همان کسانی که آن را «کشف» و این ادعا را مطرح کرده اند، خودشان در حیاط منزل ما قرار داده اند. در روز واقعه، نزدیک ساعت پنج صبح بود که باغبان مرا صدا کرد و گفت ماموران در حیاط منزل هستند. ماموران در همه جای حیاط پخش شده بودند. در این حیاط، چهار منزل وجود دارد که یکی از آنها متعلق به خودم و سه منزل دیگر متعلق به پسرانم است. ماموران ظاهرا داشتند دنبال سلاح و تجهیزات می گشتند. بعد از اینکه دو ساعت گشتند، ظاهرا در گوشه حیاط در نزدیک خانه پسر کوچکم نارنجک پیدا کردند. من گفتم این حیاط متعلق به من است، اگر قرار است کسی را بازداشت کنید، خودم را ببرید. اما، ماموران گفتند نه، باید سیمور را با خودمان ببریم.»
امیرعلی علی اف، یکی دیگر از متهمان نیز از « آیتن علی اوا» وکیل تسخیری که دولت برای وی تعیین کرده است، شکایت کرد و گفت این وکیل بدون اینکه حتی یک بار مرا ببیند و با من حرف بزند، تمامی صورتجلسه هایی را که بازجویان نوشته اند، امضاء کرده است.
امیرعلی علی اف خواستار شکایت از این وکیل به اتحادیه وکلا شد که قاضی دادگاه گفت در حکم نهایی دادگاه به این موضوع توجه خواهد شد و اگر در فعالیت این وکیل، عملی غیرقانونی مشاهده شود، به اتحادیه وکلا اطلاع داده خواهد شد.
ادامه این دادگاه به اول دسامبر موکول شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا