آذربایجاناخبارایرانعمومی

گسترش همکاریهای اقتصادی میان ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه نفت و گاز

راهکارهای توسعه همکاری های نفت و گاز جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو بررسی شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان، «رونق عبدالله اف» رئیس شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) ، در دیدار با «امیر حسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل وزارت نفت کشورمان و هئیت همراه وی از آمادگی شرکت سوکار برای همکاری با شرکت های نفت وگاز ایرانی خبر داد و گفت : روابط دو کشور در عرصه های اقتصادی مختلف بویژه در حوزه نفت و گاز در سال های اخیر توسعه یافته است .
وی با اشاره به همکاری شرکت دولتی نفت (سوکار) جمهوری آذربایجان با شرکت های ایرانی در توسعه همکاری ها افزود: با توجه به ظرفیت های موجود زمینه گسترش همکاری های دو جانبه در بخش نفت و گاز فراهم شده است.
«امیر حسین زمانی نیا» معاون امور بین الملل شرکت نفت جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت های موجود در زمینه توسعه و تعمیق روابط دو جانبه بویژه در بخش انرژی ابراز اطمینان کرد همکاری های دو کشور در بخش صنعت نفت وگاز به توسعه همکاری درکشورهای همسایه هم کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به برنامه ریزی های بعمل آمده برای توسعه همکاری ها افزود : در آینده نزدیک تولید نفت و گاز در ایران افزایش می یابد و ما علاقه مند به بهره مندی از تجارب سوکار در اجرای طرح های بین المللی هستیم .
در این دیدار همچنین طرفین در زمینه موضوعات مربوط به گسترش مشارکت دو کشور در همکاری در بخش نفت و گاز از جمله خلیج فارس و دریای خزر بحث و تبادل نظر و بر توسعه همکاری های دو جانبه با توجه به ظرفیت های موجود تاکید کردند.
اضافه می شود در حال حاضر شرکت نفتی بازرگانی ایران (نیکو) ۱۰ در صد در طرح توسعه بزرگترین میدان گازی شاه دنیز و ۱۰ درصد در بهره برداری ازخط لوله قفقاز جنوبی برای انتقال گاز جمهوری آذربایجان به بازارهای جهانی سهم دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا