آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

درخواست بسته شدن پایگاه‌های آمریکا در ترکیه از سوی فاتح اربکان

رهبر حزب «دوباره رفاه» ترکیه، با اشاره به اقدامات تحریک آمیز یونان در جزایر تحت اشغال گفت: از آنجا که آمریکا در پس ماجراست باید اقدامی علیه این کشور انجام شود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، فاتح اربکان فرزند نجم الدین اربکان که رهبر حزب «دوباره رفاه» است، در نشست خبری روز شنبه خود در پاسخ به سوالی درباره تنش بین ترکیه و یونان و واکنش ترکیه در این خصوص گفت: هر دو کشور عضو ناتو هستند و احتمال درگیری آنها را چندان بالا نمی بینم، اما تنش وجود دارد. یونان سالهاست که از حکومت حزب عدالت و توسعه دست به اشغال جزایر زده است. این خاک متعلق به ماست. دولت همواره از جنگ بقا سخن می گوید اما در همان زمان خاک وطن اشغال شده و تا امروز یک گام روشن در این خصوص از سوی دولت برداشته نشده است.

وی با اشاره به تسلیح جزایر نزدیک به ترکیه از سوی یونان نیز اظهار داشت: ماشین های زره پوش به جزایر میدیلی و سیسام آمده اند. همانطور که جناب اردوغان گفت، پشت این اقدام یونان نیز مشخص است که آمریکا قرار دارد.

رهبر حزب دوباره رفاه با ذکر اقدامات آمریکا در یونان و قبرس افزود: یونان مانند یک عروسک خیمه شب بازی مورد استفاده قرار می گیرد، در اینجا بحث درباره چنبره زدن به دور ترکیه است. در این موضوع باید با تدبیر و احتیار باشیم. آیا باید به یونان که عضو ناتو است حمله کنیم؟ نه. ما می گوییم که به آمریکا که پشت سر آنهاست واکنش نشان دهیم. پایگاه آمریکا در اینجیرلیک را ببندیم. پایگاه راداری کورجیک در مالاتیا را ببندیم. آنها برای حفظ اسرائیل این پایگاهها را ایجاد کرده اند، آنها را ببندیم. به این صورت، ما هم علیه آمریکا تحریمی ایجاد کرده ایم.

طی دو ماه گذشته تصاویر و اخباری مبنی بر تسلیح جزایر نزدیک به ترکیه از سوی یونان منتشر شده که واکنش زیادی در بین مقامات ترکیه بخصوص اردوغان داشته است. اردوغان در این خصوص هشدار داده که ممکن است ترکیه یک شب ناگهانی به آنجا حمله کند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا