آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهعمومی

ذوق زدگی ینی مساوات از بازگشایی سفارت ترکیه در تل آویو

ینی مساوات: با بازگشایی سفارت ترکیه در سرزمین های اشغالی، گشایش سفارت جمهوری آذربایجان نزد رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار دارد!

ینی مساوات: «با بازگشایی سفارت ترکیه در سرزمین های اشغالی، گشایش سفارت جمهوری آذربایجان نزد رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار دارد!»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه ینی مساوات که بطور غیررسمی دیدگاه های ریاست جمهوری آذربایجان را منعکس می کند، نوشت: «در پی تصمیم ترکیه و رژیم صهیونیستی برای بازگشایی سفارت ها، گشایش سفارت جمهوری آذربایجان در سرزمین های اشغالی نیز در دستور کار قرار دارد و زیاد طول نخواهد کشید!»

ینی مساوات به نقل از الخان شاهین اوغلو، مدیر موسسه تحقیقاتی اطلس نوشت: « قبلا جمهوری آذربایجان در اسراییل نمایندگی تجاری دایر کرده است. نیاز است که این نمایندگی به سفارت تبدیل شود. بعضا گفته می شود که این کار می تواند در روابط جمهوری آذربایجان با کشورهای عربی و ایران مشکل ایجاد کند و از طرف ایران فشارهایی را مشاهده بکنیم. ایران با ارمنستان مناسبات راهبردی دارد و اگر ایران ایرادی می گیرد، باید به ارمنستان فشار آورد، زیرا ارمنستان در اسراییل سفارت باز کرده است. کشورهای عرب نیز خودشان در سال های اخیر مناسبات دیپلماتیک با اسراییل برقرار کرده اند. امارات عربی متحده و عربستان سعودی تماس هایی با اسراییل دارند. سفارت ترکیه در اسراییل بازگشایی می شود و در قدس نیز سرکنسولگری دارد. ما نیز می توانیم همزمان با گشایش سفارتمان در اسراییل، کنسولگری مان در قدس را نیز بگشاییم. در آنجا می توانیم تماس هایی را با اعراب شروع کنیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا