آذربایجاناخباراردبیلنارداران

دبیر حزب اسلامی کار اردبیل: شیعه‌هراسی حاکمان جمهوری آذربایجان را تا مرز نابودی می‌برد

دبیر حزب اسلامی کار استان اردبیل گفت: شیعه‌هراسی که دولتمردان آذربایجان بر آن دامن می‌زنند دامن خود آنها را خواهد گرفت و زمینه نابودی حکام بی‌لیاقت را فراهم خواهد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، غلامحسین غاربی کلخوران صبح امروز در نشست بررسی وضعیت تحولات آذربایجان و قفقاز در اردبیل اظهار کرد: ما از دولت جمهوری آذربایجان می‌خواهیم دست از حرکت‌های ضد انسانی خود بردارد.

وی افزود: تحت فشار قرار دادن شیعیان از طرق وضع قوانین ضد دینی و شکنجه حسینیان ناردالان باکو نه تنها با هیچ یک از آموزه‌های ادیان آسمانی سازگاری ندارد بلکه از دیدگاه حقوق بشر نیز عملی کاملا ضد انسانی به شمار می‌آید.

دبیر حزب اسلامی کار استان اردبیل با بیان اینکه بر اساس منشورهای بین‌المللی ملل متحد، اعلامیه‌های حقوق بشر و میثاق‌نامه‌های بین‌المللی آزادی‌های اساسی برای همگان بدون تمایز از حیث نژاد، جنس، زبان و یا مذهب در نظر گرفته شده است، از سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال این فجایع ابراز تعجب و تاسف کرد.

غاربی کلخوران با انتقاد از دولت و مجلس جمهوری آذربایجان به خاطر اسیر شدن در دست وهابی‌ها، تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها که با هیچ یک از آداب انسانی، اخلاقی و دینی مانوس نیستند، عزاداری شیعیان را یک حرکت کاملا اعتقادی و برگرفته از احساس پاک آنان به آزادگی، حریت، اخلاق و حق و حقیقت دانست.

وی ضمن درخواست از صاحبان رسانه‌های دنیا برای فاش کردن پشت پرده این گونه حرکت‌های ضد انسانی و ضد دینی گفت: بی‌شک یکی از رسالت‌های اصلی فعالان رسانه‌ای دفاع از حقوق مسلم انسانی در جای جای دنیا است و سکوت در مقابل تضییع حقوق طبیعی انسان‌ها دور از رسالت حرفه‌ای است.

مدیر مسئول نشریه آرتا عقلانیت، اعتدال، جامع‌نگری و دوری از تعصب‌ها و افراط‌ و تفریط‌‌های دین‌سوز و خردستیز را از جمله ویژگی‌های مکتب شیعه عنوان کرد و یادآور شد: دولت‌ها و گروه‌های افراطی که امروزه شیعه‌هراسی را در دنیا تبلیغ و ترویج می‌کنند از فراگیر شدن این مذهب کاملا عقلانی و منطق‌گرا هراس و واهمه دارند.

غاربی کلخوران حضور میلیونی شیعیان در پیاده‌روی اربعین حسینی را نشانه اوج علاقمندی آنان به خاندان عصمت و طهارت که تبلور ایمان واقعی به خدای لایزال و آیینه تمام‌نمای حق و حقیقت و انسانیت هستند، دانست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا