آخرین اخبارآذربایجاناخبارروسیهعمومی

علی‌اف: علاقه به آموزش زبان روسی در جمهوری آذربایجان رو به افزایش است

رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: بیش از ۱۵ هزار دانشجو در بخش روسی دانشگاه‌های آذربایجان تحصیل می‌کنند و علاقه به تحصیل به زبان روسی در حال افزایش است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان در کنفرانس مطبوعاتی با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه در مسکو بیان کرد: فرصت‌های امیدوارکننده زیادی برای افزایش سرمایه‌گذاری متقابل وجود دارد. امروز ما به طور مفصل در مورد امکانات تعمیق همکاری در زمینه حمل‌ونقل، نه‌تنها در قالب دوجانبه، بلکه در قالب چندجانبه و منطقه‌ای با در نظر گرفتن وضعیت جدید منطقه، واقعیت‌های ژئوپلیتیک جدید بحث کردیم. در حال حاضر یک پلت فرم همکاری به نام “۳ + ۳” وجود دارد. من اطمینان دارم که طرفین این پلتفرم پس از برداشتن اولین قدم در این زمینه همکاری خواهند کرد.

رئیس‌جمهور آذربایجان خاطرنشان کرد: امروز بحث باز شدن ارتباطات در منطقه مطرح شد و به نظر من این موضوع چشم‌انداز بسیار خوبی دارد. من از ولادیمیر ولادیمیرویچ برای قدردانی از فعالیت‌ها و فعالیت‌های مشترک ما در زمینه همکاری‌های بشردوستانه تشکر می‌کنم. این حوزه همیشه مورد توجه روسای جمهور است. می‌توان گفت که انگیزه مناسبی به توسعه این رشته می‌دهیم و ارقام ارائه‌شده توسط ولادیمیر ولادیمیرویچ در مورد تعداد دانش‌آموزان آذربایجانی که در روسیه تحصیل می‌کنند و تعداد مدارسی که تحصیل در آن‌ها به زبان روسی است قابل توجه است. بیش از ۱۵ هزار دانشجو در بخش روسی دانشگاه‌های آذربایجان تحصیل می‌کنند و علاقه به تحصیل به زبان روسی در حال افزایش است. شعبه‌های دانشگاه دولتی مسکو و آکادمی پزشکی به نام سئچنوف در کشور ما فعالیت می‌کنند و قصد داریم پتانسیل همکاری را افزایش دهیم.

علی‌اف تأکید کرد: ما همچنین قصد داریم امسال مجمع بشردوستانه باکو را از سر بگیریم. این مجمع که تحت نظارت روسای جمهور روسیه و آذربایجان برگزار می‌شد، به دلیل شیوع بیماری همه‌گیر به تعویق افتاد. امروز همچنین در مورد مشارکت شرکت‌های روسی در کار در سرزمین‌های آزاد شده بحث کردیم و علاقه زیادی به این کار وجود دارد. تا به امروز ۱۴ پیشنهاد از شرکت‌های روسی دریافت شده است و ما به دقت در حال بررسی آن‌ها هستیم. فکر می‌کنم این حوزه جدیدی از همکاری ماست. هم از نظر کاربردی مفید خواهد بود و هم سطح تعامل ما را افزایش می‌دهد.

منبع:آناج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا