آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

دادخواهی 6 هزار صفحه‌ ای ارمنستان علیه جمهوری آذربایجان در دیوان بین‌المللی

مقام ارشد دولت ارمنستان از دادخواهی 6 هزار صفحه‌ ای این کشور از جمهوری آذربایجان و ارائه آن به دیوان بین‌المللی دادگستری خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مقام ارشد دولت ارمنستان از تداوم طرح دعوی سنگین این کشور علیه جمهوری آذربایجان در مجمع جهانی بابت نقض حقوق ارامنه و جعل تاریخ خبر داد.

«یگیشه کراکاسیان» نماینده دولت ارمنستان در امور حقوقی بین‌المللی روز شنبه اظهار داشت که ارمنستان طرح دعوی را علیه جمهوری آذربایجان به اتهام تبعیض نژادی به دیوان بین‌المللی دادگستری ارائه کرده است.

این مقام ارشد دولت ارمنستان گفت: اقدامات اخیری که دادگاه بین‌المللی علیه جمهوری آذربایجان اعمال کرد به این کشور دستور داد تا مسیر مهم «لاچین» را برای افراد، بار و حمل و نقل باز کند بر اساس تلاش‌های ارمنستان بوده است.

این مقام ارمنستانی افزود: این کشور شکایت ۶۰۰۰ صفحه‌ ای علیه جمهوری آذربایجان به دادگاه عالی سازمان ملل تقدیم کرد که شامل دهه‌ها تبلیغ نفرت و نژادپرستی علیه ارمنستان، ارمنستان هراسی، خرابکاری فرهنگی، جعل تاریخ و غیره است.

کراکاسیان گفت: وضعیت مسیر لاچین با اتهامات تبعیض نژادی علیه آذربایجان نیز مطابقت دارد.وی افزود، با بسته شدن مسیر لاچین، حقوق ارامنه نقض می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا