آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

خودکشی سرباز مرزبانی ارتش جمهوری آذربايجان

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از خودکشی یکی از سربازان نیروی های مرزبانی ارتش این کشور در بیمارستان نظامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، یکی از نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان در بیمارستان نظامی خودکشی کرده است.
«رامیل رضا قلی اف» نظامی جمهوری آذربایجان جزو سربازان وظیفه بود که در اکتبر 2021 توسط نیروی انتظامی منطقه «بیناگادی» به خدمت فراخوانده شد، اما به دلیل مشکلات روانی به بیمارستان نظامی منتقل شد. وی صبح 22 ژانویه (شنبه دوم بهمن) از معاینات پزشکی طفره رفت و با بالا رفتن به طبقه بالای یک ساختمان بیمارستان نظامی در حال ساخت با پرتاب خود به پایین خودکشی کرد.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان از تحقیقات دادگستری بخش مرزبانی ارتش این کشور در این زمینه خبر داده است. دادستانی نظامی باکو یک پرونده جنایی را بر اساس ماده 125 (قصد به خودکشی) باز کرده است.
پیشتر گزارش شده بود که در ارتش جمهوری آذربایجان بطور میانگین نزدیک به 60 مورد خودکشی و یا موارد کشته شدن نظامیان رخ می ‌هد که به مراتب بیشتر از تعداد نیروهای کشته شده توسط دشمنان است. اهانت یکی از دلایل اصلی خودکشی نظامیان و به ویژه نیروها وظیفه این کشور ذکر شده است و آنطور که باید و شاید و بطور عینی تحقیق نمی‌شود و مسبب اصلی این حوادث خود پرسنل نظامی معرفی می شود. کمبود پزشک متخصص روحی و روانی در ارتش این کشور نیز مزید بر علت بروز اینگونه حوادث است.
به نظر می‌رسد سایه سنگین نبرد 44 روزه با ارمنستان برای آزادسازی منطقه قره باغ هنوز بر بدنه نیرروهای مسلح جمهوری آذربایجان سایه افکنده است.

منبع: آریا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا