آذربایجاناخبارایرانترکیهنارداران

خطیب نماز جمعه تهران: جمهوری آذربایجان با اقدامات خود بر علیه شیعیان هیچ نفعی نخواهد برد

خطیب نماز جمعه تهران با محکوم کردن تجاوز ترکیه به خاک عراق گفت: به سران ترکیه نصیحت می‌کنیم که اینگونه کارهای دشمن شادکن را انجام ندهند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب خطاب به جوان‌های اروپایی و غربی گفت: این نامه حکمت نامه، افشا کننده و روشنگرانه است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران افزود: این نامه دعوت فطرت‌ها به حقایق موجود در اسلام، واقعیت دین، استعمار و تصویر قشنگی است بین حق و باطل و تزویر و حقیقت.

وی افزود: این نامه هشداری است به جوانان خودمان و جوانان دنیا که در چه شرایطی هستیم و تکلیف ما این است که دست تزویر، فریب و نا‌امن کننده جامعه بشری را بشناسیم و به فطرت و دین فطری یعنی اسلام برگردیم.

صدیقی تصریح کرد: سراسر این نامه نور است و انسان احساس می‌کند که این نامه‌ای از سوی نماینده پیامبر و امام زمان(عج) است که سرپرستی همه را در عهده خودش می‌داند و برای جهانیان دلسوزی دارد مانند‌‌ همان دلسوزی که پیامبر به انسان‌ها داشت.

خطیب نماز جمعه تهران با گرامیداشت هفته وقف تجاوز ترکیه را برای این کشور و منطقه مضر خواند و افزود: در این تجاوز هیچ منطقی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه ملت ترکیه مسلمانند و از حکومتشان با این کار راضی نخواهند بود گفت: چرا با مسلمانان و همسایه‌ها بد می‌کنید.

حجت الاسلام صدیقی گفت: ما این حرکت را محکوم می‌کنیم و به سران ترکیه نصیحت می‌کنیم که اینگونه کارهای دشمن شادکن را انجام ندهند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: شما با این کارتان خودتان را ضعیف و منفور می‌کنید.

وی گفت: به حکومت آذربایجان نیز نصیحت می‌کنیم که مردم شما علاقه‌مند امام حسین(ع) هستند، چرا در روز اربعین به عزاداران ایشان یورش می‌برید و آن‌ها را به شهادت می‌رسانید و باید بدانید که اینگونه حرکات به نفع هیچ حکومتی نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا