آذربایجاناخبارچچنداغستانروسیهقفقاز جنوبیقفقاز شمالی

خطر داعش برای منطقه ی قفقاز جدی است.

در هفته ی گذشته امیر سلیمان رهبر جامعه جمهوری داغستان و ابو خطاب سرکرده جنگ جویان چچنی با رئیس گروهک تروریستی داعش ابوبکر بغدادی بیعت کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز افرادی که از روستای چرکز سوریه مهاجرت کرده بودند ودر آرزوی جنگ با بشار اسد بودند حالا فرصت را مناسب می دانند تا با همکاری گروهک تروریستی داعش به هدف برسند.
یک گروه تروریستی نیز از همین مردمان در تاریخ 27 ماهه گذشته با ساختن کلیپ همکاری خود را با داعش اعلام کردند. چرکزی ها برای تصرف قفقاز شمالی نیز در سر نقشه دارند.
در حال حاضر بیش از 12 هزار چرکزی درخارج از کشور سوریه زندگی می کنند که 6 هزار نفر از آنها در ترکیه ساکن اند، 4 هزار نفر از آنها در اردن و 2 هزار نفر از آنها در کشور های مختلف مخالف دولت سوریه زندگی می کنند. طبق تحقیقات بعمل آمده از روستای چرکز کشور سوریه آمار دقیق فراری ها به بیش از 15 هزار نفر می رسند. روسیه از ورود چرکز ها به داخل کشورش ممانعت بعمل آورده است.
چرکزی ها در منطقه قفقاز شمالی خواهان تشکیل دولت مستقل شده اند بنابراین جنگ جویان چچنی علاقه مند به این موضوع نیز از این فرصت نهایت سوء استفاده را کرده و مردم منطقه ی قفقاز شمالی را به بهانه ی تشکیل دولت اسلامی برای حمایت از داعش مجبور به اطاعت می کنند. به همین خاطر امیران منطقه ی قفقاز شمالی باید باهم متحد شوند.
داعش امید به حمایت تمامی امیران منطقه ی قفقاز دارد که این خیلی برای منطقه خطرناک است. این تهدید برای کل منطقه ی قفقاز شمالی را در بر میگیرد که در راس آن کشور روسیه و شهر مسکو می باشد و سپس برای سایر کشور های منطقه خطرناک است.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا