آذربایجاناخباراردبیلنارداران

خشونت علیه عزاداران حسینی قابل قبول نیست/ سران آذربایجان دست از خودسری‌ها بردارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: خشونت و اهانت به عزاداران حسینی در کشور آذربایجان به هیچ وجه قابل قبول نیست و با هیچ منطقی سازگاری ندارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، حجت‌الاسلام مهدی ستوده پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت عزاداری‌‌های دهه آخر صفر در اردبیل اظهار کرد: حوادثی که در نارداران، لنکران و برخی دیگر از شهرهای کشور آذربایجان رخ داده و به شهادت تعدادی از دینداران و حبس تعدادی از مردم مومن آذربایجان منجر شده است عقلانی و منطقی به نظر نمی‌رسد و نشان از ترس و واهمه سران آذربایجان از قدرت گرفتن و نفوذ اسلام است.

وی با اعلام نفرت و انزجار از اقدامات ننگین و رسوای برخی شبکه‌های معاند و تجزیه‌طلب پانتورکسیم در اهانت به ساحت مقدس ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: قطعا پیگیری قضایی، ‌قانونی عاملان و حامیان این حرکات ننگین از سوی مسئولان امر به تنبیه و توبیخ آنها منجر خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل افراطی‌گری‌‌ها و اقدامات پلیس جمهوری آذربایجان را در روزهای اخیر در هجوم سرکوب‌گرانه به تعدادی از عزاداران در شهرها و روستاهای آذربایجان و ایجاد ترس و واهمه در بین زنان و کودکان و قتل و عامل مردم بیگناه آذری‌نشین را نتیجه بی‌خردی سران آذربایجان توصیف کرد که باید هر چه سریع‌تر به این روند پایان داده شود.

ستوده با انتقاد از برخی اقدامات نمایندگان بی‌هویت، وابسته و کج‌اندیش همچون فاضل مصطفی‌اف که گستاخی‌های وی به ساحت اسلام، شیعه، ائمه اطهار و مردم آذربایجان نمودی از روحیه استکباری اوست، گفت: این اقدامات وی غیر قابل قبول بوده و باید در مقابل افکار عمومی دنیا و مردم دیندار و مومن آذربایجان مورد محاکمه قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه ما به نوبه خود چنین گستاخی‌ها و اهانت‌هایی را به مقدسات دینی محکوم می‌کنیم، افزود: چنین افراد تجزیه‌طلب و قوم‌گرا که در ظاهر مدافع حقوق مردم آذربایجان هستند، بدانند که سرشان را باید از زیر برف درآورند و نتیجه روسیاهی و توهین‌های خود را به خوبی مشاهده کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: در مکتب اسلام که سرسلسه آن پیامبر نور و رحمت است همیشه سخن از رحمت و برکت، فضیلت، عزت و شرافت واقعی است و همواره پیامبر الهی نیز بر ویژگی‌هایی همچون محبت و مودت در بین امت اسلامی تاکید کرده‌اند.

ستوده در پایان سخنان خود بیان کرد: هر چند دشمنان نمی‌خواهند اتحاد امت اسلامی را ببینند و همواره به دنبال افتراق امت هستند اما حقیقت این است که امروز در این اوضاع به هم آشفته جهان ضرورت دارد بیش از هر زمان دیگر انسجام امت اسلامی با محوریت سیره و سلوک پیامبر اسلام مورد توجه قرار گیرد و بیش از گذشته بر عشق و محبت و عزت اسلامی افزوده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا