آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

خریداری ربات‌ مین یاب از سوی جمهوری آذربایجان

مقام ارشد جمهوری آذربایجان با اشاره به دشواری عملیات مین‌ یابی در اراضی آزاد شده در جریان نبرد قره باغ، از خرید ربات‌های مین یاب از سوی این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ترند، «کمال‌ الدین حیدر اف»، وزیر شرایط اضطراری جمهوری آذربایجان گفت: «باکو ربات‌های جدید مین‌یاب را برای استفاده در سرزمین‌های آزاد شده از اشغال ارمنستان خریداری خواهد کرد.»

حیدر اف اظهار داشت که تعداد متخصصان مین یاب در حال افزایش است.

وی افزود: «ارمنستان مین های زیادی را در سرزمین های آزاد شده در زمان اشغال کار گذاشته است. برای تسریع در کار ساخت و ساز و مرمت باید هر چه سریعتر زمین‌ها از مین پاکسازی شود. در حال حاضر علاوه بر دستگاه های مین یاب، کار خرید ربات‌های مین یاب نیز در حال انجام است.»
حیدر اف گفت: «این کار توسط وزارت شرایط اضطراری با همکاری آژانس ملی مین زدایی آذربایجان و وزارت دفاع در حال انجام است.»

این مقام ارشد جمهوری آذربایجان افزود: «هر چه فضای سبز بیشتر باشد، یافتن مین‌ها دشوارتر است. اما اکنون زمستان است، علف‌ها در حال خشک شدن هستند، عملیات پاکسازی مین به سرعت در حال انجام است.»

یادآور می شود «جیحون بایرام اف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که نقشه میادین مین ارائه شده از سوی ارمنستان کاملا دقیق نیست. بایرام اف تنها حدود 25 درصد از این نقشه ها را دقیق دانست.

وی گفت: «نقشه‌ های جدید میادین مین ارائه شده توسط ارمنستان توسط کارشناسان در حال تجزیه و تحلیل است. ما می‌توانیم از افزایش تعداد مرگ و میر در نتیجه انفجار مین جلوگیری کنیم.»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا