آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان: نماینده رهبر دینی ایران، اقدام ارمنستان را وحشی گری دانست!

خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان خبر داد: نماینده رهبر دینی ایران از ارمنستان به علت قتل کودک دو ساله آذربایجانی به شدت انتقاد کرد و این اقدام را وحشی گری دانست.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری آذرتاج نوشت: «آیت الله سید حسن عاملی، نماینده رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران در استان اردبیل و امام جمعه شهر اردبیل، به شدت از ارمنستان انتقاد کرد. وی ، قتل زهرا قلی اوا ، کودک دوساله را در نتیجه آتش توپخانه نیروهای مسلح ارمنستان ، وحشی گری خواند و تاکید کرد منطقه قره باغ کوهستانی ، از ازل خاک آذربایجان بوده است.»
آذرتاج در خبر دیگری با عنوان « جامعه ایران در شبکه های اجتماعی وحشی گری ارمنستان را محکوم کرد»، نوشت : « خبر و عکس های «صاحبه الله وردی اوا» و نوهء دوساله اش، «زهرا قلی اوا» که در نتیجه آتش باری ارمنستان به مناطق غیرنظامی روستای «آلخانلی» ناحیه «فضولی» در چهارم جولای کشته شدند، در حساب توییتری و کانال تلگرامی سفارت کشورمان ( جمهوری آذربایجان) در ایران منتشر شد. همچنین با حمایت سایت اینترنتی «یول پرس» ، پویش جمع آوری امضاء تحت عنوان «برای زهرا دعا کن» (@PrayForZahra) در تلگرام آغاز شده است. در عرض ۷۲ ساعت ، بیست هزار و ۱۶۱ نفر به این پویش پیوستند. خبر این پویش نیز در سایت «یول پرس» منتشر شد. کاربران تلگرام با پیوستن به این پویش ، جنایات نیروهای مسلح ارمنی در قره باغ کوهستانی و سایر مناطق اشغالی و قتل اهالی غیرنظامی از جمله کودکان را محکوم کردند. لازم به ذکر است که در این پویش جمع آوری امضاء ، با هر شماره تلفن فقط یک بار امکان رأی دادن وجود داشت. در این پویش ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، فعالان سرشناس اجتماعی و روشنفکران شرکت کرده اند. روحانیون متنفذ نیز این واقعه ( قتل کودک دو ساله) را محکوم کرده اند. در نظر است در مرحله بعدی، نتایج این پویش جمع آوری امضاء به شکل «پی دی اف» به رهبران سیاسی ایران و جامعه تقدیم شود.»
خبرگزاری آذرتاج همچنین لینک خبر سایت «یول پرس» را با عنوان « تذکر نماینده مردم اورمیه (روح الله حضرت ‌پور) به دکتر ظریف به جهت سکوت وزارت امورخارجه در خصوص جنایات ارمنستان» به اشتراک گذاشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا