آذربایجاناخبارایرانعمومی

خبرگزاری آذرتاج جمهوری آذربایجان با تغییر مواضع قبلی خود تصاویر اغتشاشات منتشر شده در ایران را ساختگی خواند

خبرگزاری رسمی آذرتاج جمهوری آذربایجان، درباره واقعیات مربوط به چند عکس ساختگی منتشر شده در زمان اغتشاشات ایران افشاگری کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،خبرگزاری آذرتاج ( در خبری با تنظیم کاملا متفاوت با رویکرد خبررسانی این خبرگزاری در برهه اغتشاشات) نوشت : «  ویدئوها و عکس های به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی نظیر «فیسبوک» و «توییتر» در زمان اغتشاشات بررسی شده اند. در این بررسی ها، موارد جالبی روشن شده است که خیلی تامل برانگیز است و نشان می دهد که اغتشاشات برنامه ریزی شده بوده است. در زیر یکی از عکس های به اشتراک گذاشته شده از طرف کاربران محلی و خارجی، نوشته شده است : « دختر شجاع ایران». گویی این زن ایرانی بدون ترس از نیروی پلیس که برای برهم زدن اعتراض تلاش می کند، به پلیس ها حمله می کند. با انتشار این قبیل عکس ها در شبکه های اجتماعی به جوانان این الگو ارایه می شود که « زن از پلیس نمی ترسد، شما هم نترسید، به پلیس حمله کنید و به خواسته تان برسید.» این نوع استفاده از شبکه های اجتماعی در هر کشوری، چیزی جز برهم ثبات نیست.»
آذرتاج افزوده است : « در بررسی این عکس مشخص شده است که این عکس متعلق به صحنه ای از فیلم سینمایی «گردنبند طلا» است که فیلمی تولید ایران است. از این صحنه فیلم ، عکس گرفته شده و برای مقاصد خرابکاری در شبکه های اجتماعی منتشر شده است. در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی با حک « در ایران پلیس هم گرسنه است، مردم هم گرسنه هستند»، منتشر شده، نشان داده می شود که گویا پلیس به هنگام برهم زدن تظاهرات با استفاده از فرصت از مغازه سرقت می کند. این ویدئو نیز بطور جدی بررسی شده و معلوم شده است که بر پشت لباس نیروی پلیسی که دزدی می کند، کلمه « پلیسیا» نوشته شده است. اما، بر روی لباس فرم پلیس ایران چنین کلمه ای نوشته نمی شود. مشخص شده است که این واقعه در مکزیک روی داده است. تصویر یک نیروی پلیس در شهر «مکزیکو» به هنگام تلاش برای متفرق کردن اعتراض کنندگان، در زمان سرقت تلفن همراه از مغازه ، در دوربین مدار بسته ضبط شده است.»
آذرتاج افزوده است : « یکی از سایت هایی که تبلیغات دروغ علیه ایران منتشر می کند نیز عکس زنی را که در اغتشاشات مصر کشته شده و غرق در خون است، منتشر کرد. حال آنکه این عکس نیز هیچ ارتباطی به رویدادهای ایران ندارد. همانطور که مشاهده می شود در دوره کنونی ، پیشرفت اینترنت و فناوری های نوین، امکان گسترده ای برای جعلیات نیز ایجاد می کند. امروز دولت هایی که سیاست مستقل دارند و برای حفظ منافع ملی تلاش می کنند، ممکن است با این موارد مواجه شوند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا