آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

حکم بازداشت رهبر سابق قره باغ صادر شد

دادستان کل جمهوری آذربایجان حکم بازداشت رهبر سابق قره باغ را به اتهام مشارکت در جنایات جنگی صادر کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دادستان کل جمهوری آذربایجان روز یکشنبه اعلام کرد حکم بازداشت «آراییک هاروتونیان» رهبر سابق قره باغ را صادر کرده است.

هاروتونیان بین ماه مه ۲۰۲۰ تا ماه گذشته قره باغ را رهبری کرد. مرزبانی جمهوری آذربایجان «روبن واردانیان» یکی از وزرای سابق هاروتونیان را نیز چهارشنبه گذشته دستگیر کرد.

باکو اعلام کرده که هاروتونیان متهم به شلیک موشک به سوی «گنجه» سومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان در جریان جنگ ۴۴ روزه در اواخر سال ۲۰۲۰ است.

ارمنستان نیز درخواستی را به دیوان بین‌المللی دادگستری علیه جمهوری آذربایجان در زمینه لزوم اجرای تعهدات حقوقی در قره باغ ارسال کرده است.

ارمنستان از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته تعهدات جمهوری آذربایجان را به قوانین این سازمان مشخص کند. ارمنستان در این نامه اعلام کرده است که جمهوری آذربایجان دسترسی سازمان ملل متحد و آژانس‌های تخصصی آن به ارمنی‌های قره‌باغ را تسهیل کرده و از ایجاد هرگونه مانعی در این زمینه خودداری کند.

در این نامه آمده است: جمهوری آذربایجان فوراً بازسازی کامل خدمات عمومی از جمله گاز و برق را به قره باغ تسهیل کند. جمهوری آذربایجان نباید هیچ بنای هنری و  فرهنگی ارامنه را تغییر داده یا تخریب کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا