آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

حکمت حاجی یف: آذربایجان درباره موضوع حقوق و امنیت جمعیت ارمنی ساکن قره باغ با هیچ شریک بین‌المللی گفتگو نخواهد کرد

دستیار رئیس جمهور آذربایجان: اظهارات آرمن گریگوریان، دبیر شورای امنیت ارمنستان در خصوص دستیابی به توافق بر سر ایجاد مکانیسم های بین المللی برای حمایت از حقوق و امنیت ارامنه مقیم قره باغ کذب محض است

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حکمت حاجی یف دستیار رئیس جمهور آذربایجان اظهار داشت: ماهیت مذاکرات دبیر شورای امنیت ارمنستان به صورت یک جانبه تحریف شده است. در مصاحبه 13 اکتبر خود با رسانه های جمهوری آذربایجان، اطلاعات دقیقی در مورد محتوا و ماهیت گفتگوهای انجام شده در واشنگتن ارائه کردم. بار دیگر می‌خواهم متذکر شوم که اظهارات درباره توافقی که ادعا می‌شود در واشنگتن در مورد ایجاد مکانیسم‌های بین‌المللی در خصوص حقوق و امنیت جمعیت ارمنی ساکن در منطقه قره باغ آذربایجان انجام شده، نادرست است. بحث در مورد هر موضوعی در مذاکرات به معنای توافق بر سر این موضوع نیست.
در ۲۷ سپتامبر، در نشستی در کاخ سفید در واشنگتن به میزبانی جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، مجدداً تاکید کردیم که آذربایجان درباره موضوع حقوق و امنیت جمعیت ارمنی ساکن قره باغ با هیچ شریک بین‌المللی گفتگو نخواهد کرد. این مساله داخلی کشور ما است که بر اساس قانون اساسی و قوانین جمهوری آذربایجان تنظیم می شود، یک موضوع حاکمیت ملی است و ایجاد یک مکانیسم بین المللی دور از ذهن است. آذربایجان قصد ندارد این موضوع را نه با ارمنستان و نه با دولت ها و سازمان های دیگر مطرح کند.
به گفته حاجی یف، سخنان مقامات ارمنستان با چنین اظهاراتی در مورد سرزمین های مستقل آذربایجان، برخلاف اظهارات اتخاذ شده در پراگ و سوچی، تجاوز به تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان تلقی می شود؛ این اظهارات و سایر اظهارات متناقض و صحبت های غیرضروری جدید که اخیراً توسط مقامات ارمنستان مطرح شده است، گواه قصد طرف ارمنی برای برهم زدن عمدی مذاکرات در مورد توافق صلح و ایجاد تقلیدی از مذاکرات است. ما به طرف ارمنی توصیه می‌کنیم که از چنین سیاست‌های مخربی دست بردارد، و اراده سیاسی لازم برای تضمین صلح و امنیت پایدار در منطقه را نشان دهد و به طور جدی در مذاکرات مربوط به پیمان صلح مشارکت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا