آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

حمله خمپاره ای نظامیان جمهوری آذربایجان به قره باغ با یک کشته و سه زخمی

سرویس امنیت ملی قره‌ باغ از کشته شدن یک غیر نظامی و زخمی شدن سه نفر دیگر بر اثر حملات خمپاره ای نظامیان جمهوری آذربایجان به این منطقه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، طبق اعلام سرویس امنیت ملی منطقه قره باغ یک غیرنظامی در نتیجه گلوله‌ باران نظامیان جمهوری آذربایجان در نزدیکی شهر «شوشان» در قره باغ جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز زخمی شدند.

سرویس امنیت ملی قره باغ در بیانیه‌ ای در این خصوص اعلام کرد: «سرویس امنیت ملی قره باغ حدود ساعت ۱۵:۰۰ به وقت محلی (۱۴:۳۰ روز دوشنبه به وقت تهران) گزارش‌ هایی را دریافت کرد مبنی بر این که چند غیر نظامی بر روی یک خط لوله آب در چهار راهی در نزدیکی شهر شوشا مورد حملات خمپاره‌ ای جمهوری آذربایجان قرار گرفته‌ اند که در نتیجه آن یک نفر جان خود را از دست داده و سه نفر دیگر نیز زخمی شده اند».

در این بیانیه آمده است: «ما نقض فاحش آتش‌ بس برقرار شده در بیانیه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ از سوی نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان را به شدت محکوم می‌کنیم. قابل ذکر است که این حادثه در آستانه اولین سالگرد امضای توافق سه جانبه رخ داد».

این خبر در حالی منتشر شده است که وزارت امور خارجه ارمنستان دوشنبه شب به وقت تهران نقض فاحش آتش‌ بس در خطوط مرزی را توسط نیرو‌های مسلح جمهوری آذربایجان به شدت محکوم کرد.

ارمنستان در هفته‌ های گذشته بار‌ها جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس در نقاط مرزی متهم کرده است؛ اتهامی که باکو با قاطعیت آن را رد کرده است.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا