آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

حمله تروریستی خونین در مسکو

در حمله تروریستی شب گذشته به تالار کنسرت کروکوس در مسکو، 143 نفر کشته و ده ها نفر دیگر زخمی شدند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمعه شب افرادی مسلح با لباس شبه‌نظامی به طبقه همکف تالار کروکوس مسکو حمله و سپس با سلاح‌های خودکار شروع به تیراندازی کردند.

مظنون حمله تروریستی در نزدیکی مسکو می‌گوید که برای مبلغی به ارزش ۵۴۰۰ تا ۱۰ هزار ۸۳۰ دلار دست به تیراندازی به سوی مردم در سالن کنسرت زده است.

او می‌گوید فردی ناشناس از طریق تلگرام با او تماس گرفته و سپس اسلحه در اختیارش قرار داده است.

طبق ویدئوی منتشر شده توسط کمیته تحقیقات روسیه، عاملان حمله تروریستی در ساختمان کروکوس سیتی در مسکو، به اسلحه کلاشینکف مسلح بودند.

هم‌چنین براساس فهرست منتشر شده توسط وزارت بهداشت منطقه مسکو، تعداد قربانیان ۱۴۳ نفر ثبت شده و مجروحان این حمله تروریستی به ده‌ها نفر رسیده است.

وزارت بهداشت منطقه مسکو همچنین از انتقال افراد مجروح به چندین بیمارستان و تکمیل روند درمانی آنها خبر داده است.

وزارت بهداشت مسکو همچنین گفته سه کودک در پی این حمله کشته شده‌ اند.

کرملین از دستگیری ۱۱ نفر از عوامل حمله تروریستی مذکور از جمله چهار نفر که مستقیماً در آن شرکت داشتند، خبر داد.

همچنین سرویس امنیت فدرال روسیه از بازداشت ۱۱ نفر از جمله چهار تروریست که مستقیما در حمله تروریستی در مسکو دست داشتند، خبر داد.

به گفته کمیته تحقیقات روسیه، چهار نفر در استان بریانسک در نزدیکی اوکراین به دلیل دست داشتن در این حمله تروریستی دستگیر شدند.

سرویس امنیت فدرال توضیح داد که افراد درگیر در این حمله قصد داشتند از مرز روسیه و اوکراین عبور کنند و افزود که آنها با افراد طرف اوکراینی در تماس بودند.

رئیس کمیته دفاعی در دومای ایالتی نیز تاکید کرد که اگر ارتباط اوکراینی‌ها با آن ثابت شود، پاسخ به این حمله «باید در میدان جنگ روشن باشد».

«یورگن استاک» دبیرکل اینترپل در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «من حمله به تالار کنسرت کروکوس که اقدامی وحشتناک علیه غیرنظامیان بی‌گناه بود را شدیدا محکوم می‌کنم. اینترپل آماده است تا به مقامات روسیه در زمینه تحقیقات کمک کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا