آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

حمایت یونان از نردیکی ارمنستان به غرب

نخست وزیر یونان مدعی کمک به ارمنستان برای نزدیک شدن به غرب و شراکت با کشورهای غربی شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان به نیکول پاشینیان، همتای ارمنستانی خود که به آتن سفر کرد، گفت که دولت او امیدوار است که به فرآیند نزدیک‌تر کردن ارمنستان به غرب و کشاندن این کشور برآمده از اتحاد شوروی سابق به ائتلاف با کشورهای غربی کمک کند.

رئیس دولت یونان ادعا کرد که بهبود روابط ایروان با اتحادیه اروپا باعث تقویت ثبات در منطقه بحران زده قفقاز می‌شود.

ارمنستان که روابط تجاری و نظامی نزدیکی با روسیه دارد در سال های اخیر چند دور درگیری را با  جمهوری آذربایجان داشته است. سال گذشته میلادی بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ارمنی‌ها ساکن منطقه قره‌باغ که در خاک جمهوری آذربایجان واقع است، در پی حمله نظامیان آذربایجانی به این منطقه به ارمنستان گریختند.

ارمنستان سال گذشته میلادی در یک رزمایش نظامی مشترک با آمریکا شرکت کرد که خشم مسکو را در پی داشت. ایروان همچنین قول داد که اصلاحات را با هدف تقویت شراکتش با اتحادیه اروپا تسریع می‌کند.

میتسوتاکیس روز سه شنبه به پاشینیان گفت دولتش به این فرآیند کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: «ما کاملا از هدایت ارمنستان به سمت غرب حمایت می‌کنیم. طبیعی است کشور ما به عنوان یک عضو ناتو و اتحادیه اروپا برای کمک رسانی در زمینه ابلاغ دانش و تجربه برای ساخت این دموکراسی لیبرال جدید آماده باشد.»

پاشینیان از میتسوتاکیس به سبب حمایت‌ دولتش در خصوص انعقاد مذاکرات مربوط به شراکت ارمنستان با اتحادیه اروپا که اوایل ماه جاری میلادی مورد توافق قرار گرفته و در آن اصلاحات مربوط به حاکمیت قانون در ارمنستان و برنامه‌های سرمایه‌گذاری‌های حمایت شده از طرف اتحادیه اروپا تشریح شد، تشکر کرد.

نخست وزیر ارمنستان به خبرنگاران گفت: «همکاری ما با اتحادیه اروپا نتایجی را در پی داشته و من مطمئن هستم که در آینده نزدیک این نتایج مشهودتر خواهند شد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا