آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیفیلمقره باغ

حمایت های ایران از جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ/ فیلم

جمهوری اسلامی ایران در مناقشه قره باغ، بر اساس سیاست دفاع از مظلوم همواره در کنار برادران آذربایجانی خود ایستاده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این روزها بحث بر سر مسئله حمایت یا عدم حمایت ایران از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره باغ، نقل محافل خبری و رسانه های اجتماعی است.

در عین حال به نظر می رسد، عده ای که از نزدیکی روابط تهران و باکو و به تبع آن گسترش همکاری های اقتصادی و منطقه ای این دو کشور مسلمان احساس خطر کرده اند، سعی دارند با شانتاژ خبری و دروغ پراکنی در شبکه های مجازی، حمایت های چندین ساله نظام جمهوری اسلامی از دولت های باکو در موضوع مناقشه قره باغ را انکار کرده یا لااقل کمرنگ جلوه دهند.

در این میان گروهی پا را از این هم فراتر نهاده و جمهوری اسلامی ایران را به ارسال سلاح و تجهیزات نظامی به خاک ارمنستان متهم ساخته اند.

آنچه روشن است، به اذعان مقامات باکو به ویژه شخص رئیس جمهور الهام علی اف و همچنین کسانی که در جنگ اول قره باغ حضور داشته و از نزدیک شاهد انواع حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت جمهوری آذربایجان بوده اند؛ نظام جمهوری اسلامی طبق اصل دفاع از مظلومین و مسلمین جهان، از آغاز درگیری های قره باغ بصورت تمام قد از برادران مسلمان و آذری خود حمایت معنوی، مادی و حتی نظامی به عمل آورده و با تاکید بر حفظ تمامیت ارضی این کشور، خواستار خروج نیروهای اشغالگر ارمنی از سرزمین های آذربایجان شده است.

بدیهی است با توجه به پیوندهای عمیق فرهنگی و دینی بین ایران و جمهوری آذربایجان و همچنین اذعان مردم مسلمان و مقامات این کشور به کمک های بی دریغ ایران به حل موضوع قره باغ، این بار نیز غرض ورزی های دشمنان دو کشور به خصوص رژیم صهیونیستی نتیجه ای در پی نخواهد داشت.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا