آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

حمایت مسلمانان نیجریه از حاج طالع باقرزاده

مسلمانان نیجریه در شهرهای مختلف این کشور از مردم مسلمان جمهوری آذربایجان و حاج طالع باقرزاده حمایت کردند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، طرفداران و اعضای جنبش اسلامی نیجریه روز شنبه در مسجد ملی ابوجا، پایتخت این کشور، در حمایت از جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان تجمع کردند و آزار و شکنجه اعضای این جنبش و رهبری آن یعنی حاج طالع باقرزاده را محکوم کردند.

شیخ حاج طالح باقرزاده به‌ همراه 17 نفر دیگر از اعضای جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان به حبس های طولانی مدت محکوم شده اند.
کمیسیون حقوق بشر اسلامی مستقر در لندن هم روز جمعه با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد، دولت جمهوری آذربایجان به‌ شدت فعالان مسلمان شیعه را آزار، اذیت و زندانی می‌کند.
شیخ حاج طالح باقرزاده به‌ سبب مخالفت با ممنوعیت حجاب در مدارس و خواهان حضور بیشتر اندیشه‌های اسلامی در نظام سیاسی جمهوری آذربایجان شناخته شده است.

مسلمانان نیجریه در ایالت کانو هم در همبستگی با مسلمانان مظلوم جمهوری آذربایجان تجمع کردند.
صدها مسلمان در ایالت کانو نیجریه روز شنبه با در دست داشتن عکس‌هایی از شیخ حاج طالح باقرزاده، در حمایت از وی و دیگر فعالان مسلمان و شیعه بازداشتی در جمهوری آذربایجان راهپیمایی کردند.

بالاحسن بائوچی عضو جنبش اسلامی نیجریه در ایالت کانو گفت: هدف از تجمع در ایالت کانو، اعلام همبستگی با برادران و خواهران مسلمان در جمهوری آذربایجان به ویژه حاج طالح باقرزاده است.
این عضو جنبش اسلامی نیجریه همچنین از مردم جهان خواست از مردم جمهوری آذربایجان، یمن و فلسطین حمایت کنند، چرا که مظلوم هستند و به توجه جهانیان نیاز دارند.

منبع: ایران پرس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا