آذربایجاناخبارعمومی

حضور هیاتی از مجلس جمهوری آذربایجان در نشست بزرگترین سازمان لابی صهیونیستی آمریکا

هیات سه نفره ای از مجلس ملی جمهوری آذربایجان در نشست « ایپک»، بزرگترین سازمان لابی صهیونیستی در آمریکا حضور یافت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی مساوات»، در این هیات مجلس جمهوری آذربایجان که در چارچوب ماموریت «جلب حمایت از اصلاحات سیاسی دولت جمهوری آذربایجان» به آمریکا سفر کرده است، صمد سیدوف، رییس هیات نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا، عاصم ملازاده، رییس حزب «اصلاحات دموکراتیک» و صاحبه غفاروا، نماینده مجلس این کشور حضور دارند.

صمد سیدوف، رییس این هیات در روز ۲۹ مارس در دیدار این هیات با لابی های حرفه ای حاکمیت جمهوری آذربایجان در آمریکا و نمایندگان دیاسپورای آذربایجان گفت: « ما برای شروع اصلاحات به واشنگتن سفر کرده ایم و با اشتیاق و تشکر فراوان می گوییم که با افرادی که برای درک و حمایت از این ابتکار آماده اند، دیدار کردیم.»

صمد سیدوف افزود: همایشی با عنوان «آذربایجان در قفقاز متغیّر؛ تحول در سیاست داخلی و خارجی» در «موسسه آسیای مرکزی و قفقاز» واشنگتن برگزار شد که این همایش را «برنامه بررسی های راه ابریشم» این موسسه برگزار کرد. از جمله برگزار کنندگان این همایش، «بلّلا گولدشتاین» و «لسلی وایز»، اعضای «ائتلاف ملی حمایت از یهودیان اوراسیا» بودند. امیدوارم که این، آغاز کار باشد و این توسعه مطمئن ادامه خواهد یافت. ما به عنوان نمایندگان جمهوری آذربایجان هر کاری از دستمان برآید ، خواهیم کرد. در جمهوری آذربایجان اصلاحات بزرگتری ایجاد خواهد شد.

برگزار کنندگان این همایش تاکید کردند که جمهوری آذربایجان اخیرا برای نوسازی سیاست های اقتصادی و اجتماعی خود، یک رشته اصلاحات را اجرا کرده است.

عاصم ملازاده نیز در سخنرانی خود گفت: برای اصلاحات، «اصلاح گران» لازمند. جوانان باید منبع اصلی کمک آمریکا و اروپا باشند. برای اصلاحات، رویکردهای کاملا متفاوت مقامات دولتی مورد نیاز است. به نحوی که آنها سنت شوروی در کنترل تمامی امور را فراموش کنند.

صمد سیدوف و عاصم ملازاده در نشست دوسالانه «ایپک» نیز سخنرانی کردند.

خبرگزاری توران جمهوری آذربایجان محتمل دانست که هدف سفر این نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان به آمریکا ، تدارک سفر آتی المار محمدیاروف، وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به آمریکا است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا