آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

حضور هیأت عالی‌رتبه صهیونیستی در باکو

ژنرال «ذاکر حسن اف» وزیر دفاع جمهوری آذربایجان دوشنبه شب از یک هیأت عالی‌رتبه از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در باکو استقبال کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است که این هیأت اسرائیلی به سرپرستی «ایال زمیر» مدیرکل وزارت جنگ رژیم اسرائیل وارد باکو شده است و در این دیدار دو طرف در خصوص همکاری‌ها نظامی به رایزنی پرداختند.

در این بیانیه آمده است: «ژنرال حسن اف در این دیدار از سطح عالی روابط جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی ابراز خرسندی کرد».

این سفر در حالی انجام شد که روزنامه اقتصادی عبری‌ زبان «گلوبس» روز جمعه (24 شهریور) از آزمایش سامانه پدافند هوایی «باراک میکس» در جمهوری آذربایجان خبر داد. این سیستم در باکو «Yildirim» نام دارد.

همزمان روزنامه اسرائیلی هاآرتص هفته گذشته گزارش داد که ده‌ها پرواز از یک فرودگاه در فلسطین اشغالی به مقصد باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان انجام شده که حامل چندین تن‌ تجهیزات نظامی بوده است.

این روزنامه عبری به نقل از منابع ارشد امنیتی در اسرائیل نوشت: «اسرائیل به جمهوری آذربایجان به ارزش میلیاردها دلار سلاح می‌فروشد و در ازای آن نفت می‌گیرد؛ تل‌آویو در حال تلاش است تا در آنجا جای پای خود را باز کند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا