آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومیگرجستان

حرکت موذیانه باکو برای جذب یک گروه از شیعیان گرجستان به سمت جمهوری آذربایجان و ترک گرایی افراطی

در چارچوب سیاست نفوذ و دیاسپوراسازی دولت باکو، اداره مسلمانان قفقاز میرتقی اسدوف، رهبر یکی از گروه های فعال شیعیان گرجستان که "اداره عالی دینی مسلمانان سراسر گرجستان" نام دارد و شماری از فعالان این گروه را به باکو دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، میرتقی اسدوف در صفحه فیسبوک خود از حضور این هیات در ضیافت مجلل تشکیل شده توسط الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان خبر داد.
این هیات از فعالان شیعه گرجستان همچنین از خیابان شهدا و مسجد شهر آق دام و مسجد حیدر در باکو دیدن کرد.
مخارج و سازماندهی این سفر را سفارت جمهوری آذربایجان در گرجستان و نمایندگی شرکت دولتی نفت سوکار موسوم به سوکار گرجستان متقبل شده اند.
“اداره عالی دینی مسلمانان سراسر گرجستان” به رهبری سید میرتقی اسدوف با “اداره مسلمانان گرجستان” به رهبری رامین ایگیدوف که با سازمان دولتی امور دینی گرجستان و دولت تفلیس رابطه حکومتی دارد، در رقابت و چالش قرار دارد.
پیش تر دولت باکو و اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان که در گرجستان نیز نمایندگی دارد، از اقدام دولت گرجستان در تاسیس “اداره مسلمانان گرجستان” به ریاست رامین ایگیدوف نگران شده و این اقدام را موجب به حاشیه راندن نماینده اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان در گرجستان ارزیابی کرده بود.
اقدام باکو و اداره مسلمانان قفقاز و شرکت سوکار برای جذب “اداره عالی دینی مسلمانان گرجستان” به رهبری سید میرتقی اسدوف و رقیب “اداره مسلمانان گرجستان” به رهبری رامین ایگیدوف، موجب پیچیده تر و بغرنج تر شدن اختلافات میان گروه های مذهبی شیعیان گرجستان خواهد شد و بیماری ترک گرایی را در میان این گروه ها ترویج خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا