آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیویژه

حجت الاسلام نوری :گناه محبوسین شریعت در آذربایجان سردادن شعار یاحسین(ع)،یا زهرا(س) است

مراسم باشکوه بزرگداشت همبستگی با محبوسین شریعت جمهوری آذربایجان در اردبیل برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،مراسم باشکوه  بزرگداشت همبستگی با محبوسین شریعت در جمهوری آذربایجان با حضور اقشار مختلف مردم ولایت مدار و حسینی اردبیل در مسجد ملا مومن این شهر برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین حسین نوری سخنران این مراسم گفت: در دفاع از مظلوم باید رسا سخن گقت وی با اشاره به اینکه اکتریت مردم آذربایجان شیعه هستند اما متاسفانه به دلیل شیعه بودن و به جرم اینکه مدافع اهل بیت(ع) هستند و شعار یاحسین(ع) و یا زهرا(س)  سر می دهند چندین سال است محبوس هستند.

حجت الاسلام نوری  بدلیل تقارن بودن  این مراسم باشکوه با شهادت امام موسی کاظم(ع) گفت: آقا موسی بن جعفر(ع) افتخار ماست و آن حضرت بر گردن ما حق بزرگی دارد ۴ تن از فرزندان آن امام همام به نام های آقا علی بن موسی الرضا،فاطمه معصومه سلام الله علیها، احمدبن موسی و حمزه بن موسی و همچنین نوادگان آن حضرت در شهرهای مختلف در خاک ایران مدفون هستند.

 آن حضرت شخصیتی بود که دشمن نیز آن را مدح نموده است اگر امروز به نام روز همبستگی با محبوسین شریعت در جمهوری آذربایجان نامگذاری شده است جا دارد ابتداء از حضرت امام موسی بن جعفر تجلیل گردد شخصیتی که دشمن نیز بر آن باور دارد جالب است زمانیکه هارون الرشید  برای اولین بار در مسجد الحرام قبل از اینکه آقا زندانی گردد با آن حضرت ملاقات می کند. از وی می پرسند ابن الرسول را چطور دیدی؟ وی در جواب می گوید:این شاخ و برگ از مسجد الحرام منبعث شده است شخصیتی که می توان در مورد آن مطالب زیادی را طرح نمود.

وی با اشاره به القاب امام موسی کاظم (ع)افزود:دیندارانی که در جمهوری آذربایجان در بند زندان بسر می برند قطعا مانند امام موسی کاظم(ع) الله الله  و حسین حسین گویان شب خود را تا صیح سپری می کنند و آن حضرت را الگوی خود قرار می دهند.

وی گفت:ما امروز از شهادت امام موسی بن جعفر(ع) این درس را یاد می گیرم که از مظلوم دفاع کنیم.

نوری با اشاره به وصیت امام حسین(ع) در آخرین لحظات زندگی خود به  امام سجاد(ع) افزود:امام حسین(ع) دست خود را بر گردن آن حضرت انداخت و گفت پسرم بترس از آن کسی که به وی ظلم کنی و آن شخص به جزء خدا کسی دیگری را نداشته باشد.

وی همچنین با اشاره به وصیت امام علی(ع) به فرزندانش گفت:آن حضرت به فرزندان خود فرمودند: با ظالم دشمن باشید و یاور مظلوم باشید.

حجت الاسلام نوری گفت: به دستور قرآن کریم بر هر مسلمانی واجب است که اگر هر دیندار در هر نقطه جهان از شما دست یاری خواست از وی حمایت کنید.

حجت الاسلام نوری افزود: امروز ما آن درسی را که از سیدالشهداء  و علی ابن ابیطالب گرفته ایم باید بدانیم اگر شیخ زکزاکی در نیجریه ،شعیان در هندوستان و پاکستان، بحرین و در کشور همسایه ما که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند مورد مظلوم واقع شده اند باید از آنها دفاع کنیم.

سفارش  امام موسی بن جعفر(ع) که روز شهادتش نیز است  یاری رساندن به مظلومان بود.

ایشان  با انتقاد از بعضی از دولتمردان گفت: بعضا مشاهده می کنید وزیر امور خارجه انگلیس یا فرانسه  به ایران می آیند تا یک جاسوس را نجات دهند آیا دولتمردان ما بر خود وظیفه نمی دانند از شیخ زکزاکی در نیجریه دفاع کنند و یا اینکه رییس جمهور ما ۱۱ بار به جمهوری آذربایجان سفر نموده این سفرهای چقدر انفعالی خواهد بود و از مظلومین دفاع نخواهدشد،زمانیکه ما می گویم در جواب می فرمایند ما می خواهیم روابط مان با آذربایجان برهم نخورد ولی انگلیس بخاطر یک جاسوس دنیا را به هم زده تا وی را آزاد کند.

گناه این مظلومین در آذربایجان این است که یا حسین،یا زهرا ، یا علی و یا ابوالفضل(ع) سر می دهند این محبوسین سربازان آقا امام زمان (عج) هستند.

وی با اشاره به اینکه دوست دارم  روزی صدای من به گوش خانواده محبوسین و خود آن ها برسد گفت:آقا ابی عبدالله الحسین (ع) در آخرین لحظات جدایی اش از فرزندان خود به چندین مطلب زیبا اشاره می نمایند آن حضرت می فرماید فرزندان من بدانید خداوند حامی و حافظ شماست و خدا شما را از این بحران نجات داده و عاقبت به خیر خواهید شد.

وی گفت: با اراده خداوند محبوسین شریعت در جمهوری آذربایجان نجات پیدا خواهند کرد.

نوری با اشاره به عاقبت حاکمان ظالم مانند صدام ،حسنی مبارک و قذافی گفت:مشخص است رهبران حکومتی که به مردم ظلم کنند عاقبتی جزء  این افراد نخواهند داشت.

اما در مقابل امام(ره) را نگاه کنید وی چطور میان مردم مورد احترام بود و در بدو ورود به کشور و پس از درگذشت با چه استقبال باشکوهی از سوی مردم قرار گرفت.

نوری گفت:جریان گفتمان انقلاب مگر غیر از این بود که امام فرمودند هر جا از دنیا مظلومی بود ما از آن دفاع کنیم کجایند مدعیان خط امام  با نام امام گاها بهره برداری و استفاده می کنند و به حیاط خود ادامه می دهند.

امروز خط امام دفاع از مظلوم است.

متاسفانه گاها اعتراض می کنند سیاست ما را برهم می زنید باید بگویم برای اینکه سیاست های شما پیش برود چقدر شیعه باید قربانی گردد سیاستی که از  شیعه و مظلوم حمایت نکند آن چه سیاستی است.

وی افزود: انشاالله دولتمردان ما با درس گرفتن از تفکر امام  دفاع از مظلوم را در مقابل  هیچ چیزی ذبح نخواهند کرد.

در پایان این مراسم حاج عبداالله داداشی مداح اهل بیت(ع) و مسعود یحیوی شاعر برجسته استان در وصف امام موسی بن جعفر(ع) و محبوسین شریعت در جمهوری آذربایجان  به مدیحه سرایی پرداختند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا