آذربایجاناخبارعمومی

حبس طولانی برای ۹ تن از مقامات امنیتی سابق جمهوری آذربایجان

دادگاه نظامی باکو، روز دوشنبه ، در جریان رسیدگی به پرونده مقامات ارشد وزارت امنیت ملی – منحل شده – جمهوری آذربایجان، ۹ نفر را به حبس طولانی مدت محکوم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا ، در پی برکناری الدار محمود اف وزیر امنیت ملی جمهوری آذربایجان در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی و انحلال وزارت امنیت ملی این کشور بیش از ۲۰ تن از مقامات ارشد این وزارتخانه به اتهام سوء استفاده از اختیارات ، تقلب ، اختلاس و اخاذی ، بازداشت و روانه زندان شدند.
دادگاه نظامی باکو امروز پس از رسیدگی به پرونده این افراد ، «ژنرال سباهیر قربان اف » و «سرهنگ فضولی علی اف » را به ۱۴ سال زندان محکوم کرد.
این دادگاه همچنین، «ژنرال تیمور قلی اف» را به ۱۲ سال و افسران ارشد امنیتی « زائور محمداف» و «ناطق علی اف» را به ۱۰٫۵ سال زندان محکوم کرد.
بر اساس حکم دادگاه ، «ژنرال ناتوان مروت اوا » به ۵ سال و «الشاد عزیز اف » ، «اشکین علی اف» و «آنار شیرعلی اف» هر کدام به سه سال حبس تعذیری محکوم شدند.
محاکمه سایرمقامات ارشد وزار ت امنیت ملی منحل شده جمهوری آذربایجان همچنان ادامه دارد.
الهام علی اف ، رئیس جمهوری آذربایجان در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی فرمان انحلال وزارت امنیت ملی و تاسیس سرویس امنیت دولتی را صادر کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا