آذربایجاناخبار

حاج سردار حسنلی دلایل افزایش فشار و تضییع حقوق زندانیان اسلام گرا را تشریح کرد.

افزایش فشار و تضییع حقوق روحانیونی که در زندان هستند با توجه به مسائل داخلی و بین المللی  می شود گقت که به نوعی حالت انتقام به خود گرفته است. 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این اواخر شاهد افزایش فشار بر روحانیون زندانی در جمهوری آذربایجان هستیم . انتقال حاج محسن صمداف از این زندان به آن زندان، سپس انتقال  وی به سلول انفرادی و همچنین محکوم کردن به دلایل واهی به انتقال به زندان قبوستان و ادامه همین سیاست و روش در خصوص حاجی طالع باقر اف و حاجی آبگل سلیمان اف به چه دلایلی می تواند باشد؟ در این خصوص با روحانی سرشناس حاجی سردار حسنلی گفتگو کردیم که به شرح ذیل تقدیم می گردد. 

“حبس روحانیون و افزایش فشار و سرکوب ایشان در روزهای اخیر دلایل متعددی دارد:

اول؛ مراکز سفارش با این اقدامات می خواهند بطور نمایشکارانه نشان دهند که ایشان از ناراحتی و نگرانی اسلامگرایان و مدافعان روحانیت ترس و واهمه ای نداشته و در هر زمان قادر به اجرای تصمیمات خود هستند. این روند بیانگر اوضاع نابسامان بخش سیاسی می باشد. زیراکه قدرت واقعی در مدارا با مردم نهفته است. حرکت اخیر آنها نیز همانند کسی بود که سلاح بدست ولی دلی پر از خوف و ترس داشت.

دوم؛ توبه سیاسی در سطح کشور که تاکنون شامل حال مخالفت می باشد، خوشایند حاکمیت بوده و بعنوان طرحی واحد پذیرفته شده است. طبیعتا روند فعلی موجب استفاده از این روش خواهد شد. استفاده از این روش در خصوص اسلامگرایان نیز غیرقابل قبول و غیرممکن می باشد. باید بدانند که تکذیب حرف حق و روی گردانی از اعتقادات دینی امری غیرقابل قبول می باشد. چنین فردی (فردی که توبه سیاسی می کند) از نظر ایشان ، شخصی تحت کنترل و ضعیف می باشد که جایگاه خود را در جامعه دینی از دست داده است. براساس آموزه های وحی ، رهبری که از گذشته خود پشیمان شده و نسبت به تکذیب آن اقدام کرده ، به هیچ وجه نمی تواند بر کسوت رهبری تکیه زده و از آن محافظت کند. زیرا که اسلامگرایان نه براساس جایگاه رهبری بلکه براساس استانداردهای دینی در اطراف رهبران خود جمع می شوند.

سوم؛ می خواهند روحانیون را از سایر محبوسین جدا کنند. زیرا که رفتار و معنویات روحانیون بر سایر محبوسین تاثیرگذار می باشد.

چهارم؛ واکنش روحانیون به حوادث و مسائل روزمره در کشور و خارج از کشور موجبات تحریک آنها را فراهم می آورد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا