آذربایجاناخبار

جواب تند جمهوری آذربایجان به آمریکا

المان عبدالله یف رییس واحد مطبوعات وزارت امور خارجه ی آذربایجان بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از شبکه ی تلویزیونی آینس – پرس، دراین بیانیه آمده است، سخنان سخنگوی کاخ سفید در 27 و 28 آگوست در خصوص جمهوری آذربایجان بی اساس و غیرقابل قبول می باشد. این سخنان، ماهیت سیاسی داشته و دخالت در امور داخلی آذربایجان به شمار می رود. این گونه سخنان که در حقیقت در خدمت فشار به آذربایجان می باشد، به هیچ وجه بازگو کننده ی واقعیت نمی باشد.

خوب است، آمریکا به جای جست و جوی مشکل در کشورهای دیگر به مشکلات بسیار و جدی که در زمینه ی حقوق بشر در داخل کشور خود وجود دارد، بپردازد. حوادثی که در شهر فرگوسن ایالت میسوری اتفاق افتاد بار دیگر نشان داد، آمریکا که حقوق بشر را به ابزاری در سیاست خارجی خود تبدیل کرده استاز انجام مسئولیت ها و وظایف خود در زمینه ی تجمعات آزاد، آزادی بیان و جلوگیری از تبعیض نژادی و قومی، اِعمال خشونت غیرانسانی و افراطی از سوی نهادهای انتظامی و امنیتی و نقض حقوق شهروندی و انسانی به دور می باشد.

گفتنی است، جِن پِساکی سخنگوی کاخ سفید در مورد ضرب و شتم القار نسیب اف ساکن شهر نخجوان در دفتر اتحادیه ی اجتماعی «مرکز احیا و توسعه ی دموکراسی و نهادهای غیردولتی» در نخجوان، در مصاحبه با رسانه های آمریکا موضع گیری کرده است.

وی گفته است، ضروری است تا نتیجه ی تحقیقات در خصوص ضرب و شتم القار نسیب اف هر چه زودتر مشخص گردد. دولت آمریکا، مورد ضرب و شتم قرار گرفتن القار نسیب اف را که رییس نهاد و مرکزی ثبت شده و فعال اجتماعی می باشد و در حال حاضر در وضعیت بحرانی و بسیار وخیم در بیمارستان شهر نخجوان بستری می باشدرا تقبیح می نماید.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا