آذربایجاناخبار

جمهوی آذرباریجان در لیست کشورهای مستعد سرمایه گذاری نیست

نشریه بلومبرگ جمهوی آذرباریجان را در لیست کشورهای مستعد سرمایه گذاری عنوان نکرد
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ینی مساوات،اخیرا آژانس با نفوذ «بلومبرگ» فهرست کشورهای مستعد سرمایه گذاری در جهان را منتشر نمود. اما عجیب است که با وجود قرار گرفتن نام کشورهائی مثل روسیه، اندونزی، آفریقای جنوبی و هندوستان، نام جمهوری آذربایجان در این فهرست به چشم نمی خورد.
ناطق جعفرلی کارشناس مسایل اقتصادی در این خصوص می گوید: «قرار نگرفتن نام آذربایجان در فهرست «بلومبرگ» عللی دارد. یکی از آنها این است که آذربایجان مدت زیادی در وادی اختلاس و انحصارگرائی قرار دارد. طبعا با وجود اختلاس و انحصارگرائی کشور، جائی برای سخن گفتن از سرمایه گذاری وجود ندارد. اخیرا نیز خرید و فروش ارز در داخل کشور به یک معضل جدی تبدیل شده است که این موضوع نیز کار سرمایه گذاران را دشوار تر ساخته است… و اینهاست که سبب خارج کردن نام آذربایجان از فهرست کشورهای مستعد برای سرمایه گذاری جهان شده است…»
قباد عباداغلو کارشناس مسایل اقتصادی نیز در این خصوص می گوید: «در آذربایجان مسایلی همچون اختلاس وجود داشته و شفافیت در زمینه فعالیت های اقتصادی بسیار پایین است. آژانسهای بین المللی در این خصوص بررسی می کنند که در نهایت در رای صادره آنها تاثیر گذار می شود. تا زمانی که مشکلات موجود در زمینه اقتصادی کشور حل نشود، آذربایجان در فهرست کشورهای مساعد برای سرمایه گذاری جهان قرار نخواهد گرفت…»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا