آذربایجاناخباراردبیلایران

اعتراض نويسندگان و هنرمندان اردبيلي به سفر بنيامين نتانياهو به جمهوری آذربايجان

نویسندگان و هنرمندان اردبیلی با صدور بیانیه، اعتراض خود از سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جمهوری آذربایجان را اعلام کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اردبیل، دراین بیانیه آمده است: با کمال تأسف، انتشار خبر سفرِ نخست وزير رژيم اشغالگر قدس به كشور آذربايجان موجب ناراحتی و تألم آذریهای مسلمان ایران و سراسر جهان گردیده است.
دربخش دیگر این بیانیه اشاره شده است: اين جلاد كودك‌كش صهيونيزم، سال‌هاست که در فلسطين، لبنان و سوريه خون برادران و خواهران مسلمانمان را بر زمین مي‌ريزد و با غصب سرزمین مسلمانان، بر طبل توخالي رژيم جعلي خويش مي‌كوبد. لذا ارتباط با او، همنشيني با شيطان و خیانت به خون هزاران شهید مسلمانی است که مظلومانه به دست این رژیم غاصب و خونخوار به شهادت رسیده اند.
بنابراین، در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از جهان اسلام، مردانه در مقابل اسرائیل و ظلم و تجاوز صهیونیزم جهانی ایستاده و به خاطر دفاع از مظلومیت مسلمانان در صف اول مبارزه با آن رژیم قرار گرفته؛ سفر نخست وزیر اسرائیل، به کشور برادر، مسلمان و همسایۀ آذربایجان مایۀ تعجّب و تأسف است.
ما نويسندگان و هنرمندان اردبيلي ضمن محكوم كردن اين سفر اعلام مي‌داريم اسرائيل همانگونه که رئیس پارلمان آن کشور اعتراف کرده به خاطر ضربه زدن به ایران و دشمنی با این کشور، خواهان ارتباط با جمهوری آذربایجان بوده تا بدین طریق به جاسوسی و دخالت در امور داخلی ایران بپردازد وگرنه اين رژيم خونريز به فكر منافع مردم مظلوم آذربايجان نيست و همچون سایر مسلمانان، از آنها هم متنفر و بیزار است.
دربخش پایانی این بیانیه آمده است: ما با آگاهی از غیرت، شعور اسلامی و شور شیعی برادران آذری مان مطئمن هستیم که آنها خود به خوبی راه برخورد با دشمن مشترک مسلمانان جهان و آذری های مسلمان ایران و آذربایجان را می دانند و آن رژیم غاصب را در این توطئۀ شیطانی اش ناکام می گذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا