آذربایجانایران

جمهوری آذربایجان هیچگاه اجازه استفاده از خاک خود علیه ایران را نمی‌دهد

محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان کشورمان در ادامه دیدارهای رسمی خود با مقامات جمهوری آذربایجان با ضیافت عسگراف نایب رییس مجلس ملی آذربایجان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، در این دیدار که در محل مجلس ملی آذربایجان برگزار شد، نایب رییس پارلمان آذربایجان با تاکید بر «ضرورت تقویت روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و پارلمانی»، دوستی دو ملت را پایدار و دائمی دانست.

وی همچنین با اشاره به تاکیدات رییس‌جمهور آذربایجان و دیگر مقامات این کشور خاطرنشان کرد که جمهوری آذربایجان هیچگاه اجازه استفاده از خاک خود را بر علیه جمهوری اسلامی ایران نخواهد داد.

وزیر ورزش و جوانان کشورمان نیز با اشاره به اشتراکات فرهنگی ،تاریخی و دینی دو کشور ، بر نقش مجالس دو کشور در تعمیق مناسبات فیمابین تاکید کرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های متنوع دو کشور برای گسترش مناسبات، ابراز امیدواری کرد که با استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها شاهد رشد بیش از پیش مناسبات دو کشور باشیم.

عباسی به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های ورزش و جوانان اشاره کرد و آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربیات خود به کشور دوست و برادر ، آذربایجان اعلام کرد.

وزیر ورزش و جوانان ایران با اشاره به ناکامی دشمنان مشترک در تخریب مناسبات ایران و آذربایجان ،گفت: خوشبختانه روابط دوستانه دو کشور در مسیر پیشرفت و استقرار صلح و امنیت در منطقه حرکت می‌کند.

عباسی، همکاری ایران و جمهوری آذربایجان را برای امنیت و آرامش منطقه و حوزه دریای خزر بسیار با اهمیت توصیف کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا