آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

جمهوری آذربایجان مدعی شد؛ دستگیری یک شبکه جاسوسی متعلق به ایران

در ادامه تبلیغات ضد ایرانی در جمهوری آذربایجان، سرویس امنیت دولتی باکو مدعی دستگیری یک شبکه جاسوسی متعلق به ایران در این کشور شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان امروز دوشنبه مدعی شد که یک شبکه جاسوسی برای ایران را دستگیر کرده است.

این سازمان مدعی شده که 5 نفر را در این خصوص دستگیر کرده است که وظیفه داشتند از نیروی دریایی و کشتی های آذربایجان در دریای خزر، خطوط لوله و تاسیسات نفتی در این منطقه، مناطق نظامی در شهرهای مختلف آذربایجان بخصوص شهرهایی که به تازگی آزاد شده، مکان ها و تجهیزات و توانمندی های نظامی و نیز تسلیحات سنگین و پدافندی جمهوری آذربایجان اطلاعات کسب کرده و تصاویر آنها را ارسال کنند.

بر اساس این ادعا، به این افراد که شهروندان جمهوری آذربایجان هستند، مبالغی بین 150 تا 400 دلار پرداخت شده است.

مدتی پیش نیز جمهوری آذربایجان مدعی شد که گروهی 19 نفره از شهروندان مسلح آذربایجانی که در قالب نیروهای حسینیون مشغول جنگ در سوریه بوده و به آذربایجان آمده بودند تا ایجاد ناامنی کنند را دستگیر کرده اند.

طی ماه های اخیر روابط جمهوری آذربایجان و ایران رو به تیرگی نهاده به طوری که رئیس جمهور این کشور در اجلاس سمرقند مدعی شد که باکو نمی تواند در مقابل ظلم به حقوق آذری های ساکن در کشورهای دیگر سکوت کند و از آنها حمایت خواهد کرد.

این در حالی است که مردم دیندار جمهوری آذربایجان زیر سایه سیاست های دین ستیزانه دولت علی اف، حتی اجازه انجام مناسک دینی و آیین های مذهبی خود را ندارند و با محدودیت های بی سابقه ای روبرو هستند.

رسانه های این کشور نیز بصورت گستاخانه ای از مناطق آذری زبان ایران به عنوان آذربایجان جنوبی یاد می کنند.

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا