آذربایجاناخبارترکیه

جمهوری آذربایجان مدارس ترکیه ای فتح اله گولن را تعطیل کرد

پرتال خبری روزنامه ˈآزادلیقˈ در شماره امروز خود از توقف فعالیت موسسات آموزش عمومی وابسته به ˈمجتمع تحصیلی بین المللی جمهوری آذربایجانˈ و دوره های آموزشی پیش دانشگاهی ˈآرازˈ وابسته به جریان نورچی ها به رهبری فتح اله گولن خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز این خبر به نقل از پرتال شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) حاکی است که اتحادیه اجتماعی ˈمرکز آموزش بین المللی جمهوری آذربایجانˈ که یکی از موسسان مجتمع تحصیلی مذکور می باشد، در جلسه روز گذشته خود علت این تصمیم را ˈجلوگیری از اتلاف هزینه ها و مخارج اضافیˈ و نیزˈمشکلات مدیریتی و مالیˈ عنوان کرده است.

بر پایه همین گزارش ، چندین مدرسه پیش دبستانی ،11 دبیرستان در مناطق مختلف جمهوری آذربایجان ، دوره های آموزشی پیش دانشگاهی ˈآرازˈ و ˈدانشگاه قفقازˈ وابسته به ˈ مجتمع تحصیلی بین المللی جمهوری آذربایجانˈ مشمول این تصمیم گیری شده است.

گفته می شود ، جریان نورچی ها با استفاده از خلا ایجاد شده در سیستم آموزش و پرورش جمهوری آذربایجان پس از فروپاشی شوروی ، در راستای افزایش نفوذ خود در این جمهوری، اقدام به راه اندازی موسسات آموزشی و مدارس خود در باکو و سایر شهرهای جمهوری آذربایجان کرده اند و در یک مدت کوتاه موسسات آموزشی ˈ آرازˈ متعلق به این جریان در باکو و در همه شهرها و شهرستانهای جمهوری آذربایجان راه اندازی شده است.

مطبوعات جمهوری آذربایجان پیشتر طی گزارش ها و تحلیلهایی در رابطه با سفر چندی پیش ˈرجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر ترکیه به باکو، این سفر را با صف آرایی دولت ترکیه در برابر تشکیلات نورچی ها به رهبری فتح اله گولن و حذف کادرهای وابسته به وی از پستهای دولتی در جمهوری آذربایجان در ارتباط خوانده بودند.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا