آذربایجاناخبار

جمهوری آذربایجان در بین کشورهای غیر دموکراتیک و استبدادی

 براساس آمار منتشر شده از سوی  سازمان بین المللی حقوق بشر “خانه آزادی” آذربایجان در بین کشورهای غیر دموکراتیک و استبدادی قرار گرفته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، آذربایجان ، تاجیکستان ، روسیه ، قزاقستان ، بلاروس ، ترکمنستان و ازبکستان در میان کشورها مستبد قرار گرفته اند.

 در بین کشورهای اورآسیا تنها دو کشور از نظر دموکراسی روبه بهبود بوده اند . انتخابات شهرداری ها بطور مستقیم  تنها در گرجستان و اکراین در سال 2014 برگزار گردیده است. این خبر را سایت مساوات . کام به نقل از منابع خارجی ذکر نموده و در آن آمده است که این آمار از سوی خانه آزادی وابسته به سازمان  بین المللی حقوق بشر اعلام گردیده که سال 2015 در آن لحاظ نگردیده است.

این گزارش و آمار در مورد کشورهای شرق اروپا ، کشورهای اتحادیه جماهیر شوروی سابق و بالکان که 29 کشور  می باشند لحاظ گردیده است. در بین همسایگان بهترین امتیاز و شاخص را کشور گرجستان به خود اختصاص داده است که 64/4 بوده است. با این امتیاز گرجستان در بین کشورهای گروه هیبریدی قرار گرفته  است. در این گروه همچنین مقدونیه، آلبانی ، بوسنی وهرزگوین  و اوکراین  نیز قرار گرفته اند.

در این تحقیقات کشورهای اسلوونی ، استونی ، لیتوانی ، جمهوری چک ، لهستان و اسلواکی  جزو  کشورهای دموکراتیک  و آذربایجان ، تاجیکستان ، روسیه ، قزاقستان ، بلاروس ،  ترکمنستان و ازبکستان در بین کشورهای استبدادی و غیر دموکراتیک  قرار گرفته اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا