آذربایجاناخبارایران

تأکید جمهوری آذربایجان و ایران بر گسترش همکاری ها و استفاده از ظرفیت های بخش انرژی دو کشور

خوشبخت یوسف زاده معاون اول شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان (سوکار) گفت : ظرفیت های زیادی برای گسترش همکاری جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در بخش انرژی وجود دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از سایت رسمی شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان، یوسف زاده در دیدار هیأت شرکت نفت خزر ایران ( KEPCO ) به سرپرستی یوسف اعتمادی مدیر اکتشاف این شرکت افزود: همکاری در بخش انرژی به توسعه اقتصادی دو کشور کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به این که پس از فاصله طولانی فرصت برای همکاری در حوزه اکتشاف و توسعه میادین نفت و گاز ایجاد شده و باید از این فرصت به نحو احسن استفاده شود، بر ضرورت و اهمیت ادامه مذاکرات دو کشور در این زمینه تأکید کرد.

یوسف اعتمادی مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر ایران نیز در این دیدار اعلام کرد، در این سفر درباره مسائل اجرای کارهای اکتشافی و توسعه میادین نفت و گاز در دریای خزر و خشکی با متخصصان صنعت نفت و گاز جمهوری آذربایجان تبادل نظر و چشم انداز همکاری فی مابین بررسی شده است.

همچنین استفاده مشترک از نرم افزارهای پیشرفته رایج در صنعت نفت و گاز ، انجام مطالعات مشترک داده های لرزه ای منطقه ای، ویژگی های ساختاری تکتونیک از جمله جوانب چشم انداز همکاری متخصصان صنعت نفت و گاز ایران و جمهوری آذربایجان عنوان شده است.

هیأت شرکت نفت خزر ایران به سرپرستی یوسف اعتمادی مدیر اکتشاف این شرکت که در جمهوری آذربایجان بسر می برد ، در جریان این سفر از مؤسسه زمین شناسی و ژئوفیزیک و واحد تولیدی ” آذنفت ” شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان – سوکار بازدید کرد.

در جریان سفر هیأت متخصصان سوکار به سرپرستی خوشبخت یوسف زاده معاون اول این شرکت در ماه اوت سال 2014 میلادی به جمهوری اسلامی ایران تفاهمنامه همکاری میان شرکت نفت خزر ایران و شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان امضا شد. در این تفاهمنامه بر ضرورت انجام دیدارهای مرتب و تبادل تجربه میان دو شرکت با هدف گسترش همکاری در صنعت نفت و گاز تأکید شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا