اخباراردبیل

خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در مورخه 1393/7/4

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در خطبه‌های امروز بر اهمیت عبادت و دعا در دهه اول ذی‌الحجه و مخصوصاً نه روز اول از این دهه تأکید کرد.

حضرت آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها بر لزوم شکرگزاری به درگاه پروردگار جهت نزولات آسمانی اخیر تأکید و به اهالی سفارش نمود که در استغفار و توبه و انجام واجبات و ترک محرمات به‌عنوان شکر به درگاه احدیت سعی بلیغ داشته باشند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری حملات نظامی آمریکا به سوریه را که بدون اجازه شورای امنیت صورت گرفته برخلاف مقررات بین‌المللی و اهانت به سازمان ملل و شورای امنیت و تمام ملت‌های عضو دانست.

وی در ادامه افزود: هدف ازحمله مهار داعش و اسقاط حکومت سوریه و تخریب زیرساخت‌های این کشور است تا خطری از سوریه متوجه اسرائیل نشود. آمریکا با این کار اعلام می‌کند که می‌خواهدخاورمیانه جدیدی را با زور اسلحه درست کند و عجیب این است که پنجاه تئوریسین لیبرال آمریکا چند سال پیش نامه‌ای منتشر کردند و در آن اعلام کردند که دموکراسی با حملات و دخالت‌های نظامی منافاتی ندارد.

وی ادامه داد: با سقوط سوریه تمام کانون‌های قدرت مخالف استکبار جهانی در منطقه شکست خواهد خورد.

امام جمعه اردبیل از اینکه آمریکا برنامه حمله را در اختیار ایران قرار داده تا به ایران اطمینان بدهد که به مراکز خاص که ایران به آن حساس است مورد حمله قرار نخواهد گرفت، آن را اوج اقتدار ایران خواند و گفت: برنامه‌ی حمله‌ی نظامی جزءسری‌ترین ومحرمانه‌ترین اسناد دنیاست.

وی ائتلاف علیه داعش را نه ائتلاف بلکه افتضاح دانست و افزود: اینکه داعش سلاح شیمیایی در اختیار دارد نشان می‌دهد که اراده بین‌المللی پشت سر این قضیه است.

حضرت آیت الله عاملی حمله به داعش را علاوه بر مهار این گروه تروریستی فرار آمریکا از بازخواست افکار عمومی دنیا دانست و گفت:آن‌ها با این کار می‌خواهند گذشته جنایت‌بار خودشان در عراق و سوریه از افکار عمومی دنیا فراموش شود.

وی ادامه داد: ائتلاف علیه داعش استراتژی آمریکا نیست بلکه یک حرکت تاکتیکی در خدمت استراتژی اصلی آمریکاست. استراتژی آن‌ها مدیریت منطقه با گروه‌های افراطی است. استراتژی آن‌ها حفظ اسرائیل و دولت‌های عربی و دوشیدن آن‌ها و در اختیار گرفتن نفت و گاز منطقه است تا از این طریق خود را در مدار توسعه دنیا قرار دهند.

وی همچنین افزود: از این‌که دنیا با منطق ماکیاولیستی و با نظریه هدف وسیله را توجیه می‌کنداداره می‌شود، باید عزا گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در خاتمه از محلات شش‌گانه که تلاش در تجمیع مراسم ترحیم عید فطر، عید قربان و عید نوروز در مساجد محله دارند تشکر و تمام شاخه­های محلات را به همکاری با آن‌ها فراخواند.

وی در خاتمه از نمایندگان مجلس و از مدیریت ارشد استان خواست برای توسعه راه اردبیل به پارس­آباد اقدام جدی نمایند.

وی همچنین از تصادف هفته گذشته در این جاده اظهار تأسف و با بازماندگان اعلان همدردی نمود و گفت: امنیت جاده­ها مطالبه به حق مردم از نظام اسلامی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا