آذربایجاناخبارعمومی

ثبت بالاترین رکورد ابتلا به کرونا در جمهوری آذربایجان

ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا روز شنبه از ثبت بالاترین رکورد ابتلای روزانه به  کووید -۱۹ در این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ستاد عملیاتی هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کرونا، ظرف یک روز گذشته  یک هزار و ۸۴۹ نفر به کووید -۱۹ در جمهوری آذربایجان  مبتلا شدند  که  ۱۹ نفر از آنها جان خود را از دست دادند  و این بالاترین شاخص  ابتلای روزانه از ابتدای شیوع این ویروس تا به حال در این کشور  می باشد.

این  گزارش  افزود: یک هزار و ۴۸ نفر از مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در یک روز اخیر درمان و از بیمارستان ترخیص شدند.

تاکنون ۷۳ هزار و ۴۲۹ نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا و ۵۴ هزار و ۴۹  نفر از آنها  درمان  شده اند و ۹۴۶ نفر نیز جان خود را از دست دادند.

دولت جمهوری آذربایجان در رابطه با افزایش موارد ابتلای روزانه به  کووید ۱۹ ناگزیر به از سر گرفتن  برخی محدودیت های قرنطینه ای لغو شده در یک  ماه اخیر در این کشور شد و بر این اساس مدارس و دانشگاهها در سراسر جمهوری آذربایجان دوباره تعطیل شدند.

در قالب این  محدودیت های به کار گرفته  شده همه نهاد های دولتی موظف شدند فقط ۳۰ درصد از کارکنان خود را حضوری به کار گیرند و بقیه کارکنان فعالیت خود را  غیر حضوری ادامه دهند.

در حال حاضر در رابطه با افزایش مورد ابتلا به کووید ۱۹ ورود و خروج از برخی شهرها و شهرستانهای جمهوری آذربایجان منع شده است و دولت رژیم قرنطینه ویژه در سراسر این کشور را تا اول دسامبر ( ۱۱ آذر ماه ) تمدید کرد.

مرزهای زمینی، هوایی و دریایی جمهوری آذربایجان نیز برای سفر شهروندان به کشورهای خارجی و نیز ورود اتباع خارجی به این کشور، همچنان مسدود است.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا