آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

 تکرار ادعای ارضی الهام علی‌اف علیه ایران: این بار پل خداآفرین

الهام علی‌اف، در حالی که حتی قادر به تلفظ درست نام پل تاریخی “خداآفرین” نیست، افکار و مواضع ناشیانه ای را در مورد این بند تاریخی ایران مطرح کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ینی مساوات، الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در حالی که خود قادر به تلفظ درست نام پل تاریخی “خداآفرین” نیست، افکار و موضع ناقص خود را درباره پل خداآفرین با مردم جمهوری آذربایجان به اشتراک گذاشت.
به گزارش ینی مساوات ، الهام علی اف در سفر به شهرستان جبرئیل گفت: « امروز در اشاره به تاریخ ، صرفا می خواهم موضع و افکار خودم را با ملت آذربایجان به اشتراک بگذاریم. فردا یک روز تاریخی دیگر برگزار خواهد شد؛ آزادی قصبه خداآفرین. ( الهام علی اف نام خداآفرین را خودافرین تلفظ می کند) در 18 اکتبر، نیروهای مسلح آذربایجان به روی پل خداآفرین رفتند و بر روی پل خداآفرین پرچم آذربایجان به اهتزاز درآمد. پل خداآفرین ثروت تاریخی ملت آذربایجان و نشانه نبوغ ملت آذربایجان است. ما به حق بخاطر این اثر معماری باشکوه که متعلق به ملت آذربایجان است، افتخار می کنیم.»
گفتنی است پل تاریخی خداآفرین که بر روی رود ارس قرار دارد و نامی فارسی دارد، بطور مشترک به ایران و جمهوری آذربایجان تعلق دارد. الهام علی اف پیش تر در سفر برای دیدن پل تاریخی خداآفرین، مرز جمهوری آذربایجان با ایران را مرز دوستی نامیده بود. اما، اخیرا در پی اعتراضات ایران به بسط نفوذ سرطانی رژیم صهیونیستی در جمهوری آذربایجان به منظور خرابکاری علیه ایران، الهام علی اف با موضع گیری عنادورزانه و در لجاجتی کم سابقه، شروع به تکرار اتهامات بی اساس ضد ایران به سبک عوامل رسانه ای صهیونیسم در باکو کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا