آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

تکذیب شایعه برنامه‌ روسیه برای تولید پهپاد ایرانی 

یک مقام وزارت خارجه روسیه گفت: ادعای کشورهای غربی درباره قصد روسیه برای تولید پهپادهای ایرانی در خاک خود، مبتنی بر واقعیت نیست

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «ولادیمیر ارماکوف»، مدیر دپارتمان منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری «نووستی»، اعلام کرد: ادعای برخی کشورهای غربی مبنی بر اینکه روسیه قصد دارد پهپادهای ایرانی را در خاک خود تولید کند، مبتنی بر هیچ واقعیتی نیست و غرب به این بهانه تنها تلاش می کند توجه جامعه جهانی را از مشکلات پیرامون احیای توافق هسته ای با ایران منحرف سازد.

پیش از این، روزنامه «واشنگتن پست» با استناد به داده های سازمان های اطلاعاتی ایالات متحده و متحدانش گزارش داده بود که مسکو ظاهرا با تهران در خصوص تولید پهپادهای تهاجمی ایران در خاک روسیه به توافقاتی رسیده است.

به گفته ارماکوف، هیچ مدرکی مبنی بر «گمانه‌زنی های بی اساس در مورد تحویل ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه» وجود ندارد.

این دیپلمات روس افزود: اکنون برای حفظ چهره، نویسندگان داستان‌های قبلی به این طرح روی آورده‌ اند که گفته می‌شود روسیه قصد دارد پهپادهای ایرانی را در خاک خود تولید کند. باز هم، همه اینها یک سری فرضیات بی‌اساس است تا توجه جهان را از موضوع اصلی یعنی «از سر گیری مجدد» و سریع برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)  مطابق با پارامترهایی که در سال 2015 مورد توافق قرار گرفته را منحرف کنند.

منبع: تسنیم

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا