آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تکذیب خبر انفجار سکوهای گازی امید در جمهوری آذربایجان

شرکت نفت جمهوری آذربایجان ضمن تکذیب خبرهای مربوط به وقوع حادثه‌ برای سکوهای گازی نزدیک شهر باکو، دلیل انفجار مشاهده‌ شده را فوران «گِل‌ فشان» زیر آب و کف دریای خزر عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، شرکت نفت دولت جمهوری آذربایجان اخبار وقوع انفجار در تأسیسات گازی «امید» واقع در دریای خزر را رد کرد.

در بیانیه‌ این شرکت تاکید شده که در سکوهای گازی واقع در سواحل دریای خزر انفجاری رخ نداده و این تأسیسات در شرایط ایمن هستند.

این در حالی است که شامگاه یکشنبه منابع محلی با انتشار تصاویر و ویدئو هایی از وقوع انفجار شدید و بزرگی در تأسیسات گازی نزدیک سواحل شهر باکو خبر داده بودند.

بر اساس این گزارش، شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ادعا کرد که فوران گِل توسط پدیده‌ ای به‌ نام «گِل‌ فشان» در زیر دریای خزر باعث بروز این اتفاق شده است.

گفتنی است، این شرکت مشخص نکرد که شعله‌ ها و انفجار متعاقب در نزدیکی تأسیسات گازی امید ناشی از چه چیزی بوده است.

«ابراهیم احمد اف» سخنگوی شرکت نفت جمهوری آذربایجان توضیح داد: «هیچ حادثه‌ ای در میدان‌ های ساحلی و تأسیسات صنعتی تحت کنترل ما رخ نداده و همه‌ چیز طبق روال عادی پیش می‌ رود».

یادآور می شود، میدان گازی امید دومین میدان بزرگ گاز طبیعی در جمهوری آذربایجان است. این مکان در سواحل  جمهوری آذربایجان و ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی باکو واقع شده است.

منبع: فارس

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا