آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

تکذیب تصاویر مهاجران غیرقانونی در مرز ترکیه-ایران از سوی دفتر استانداری وان

 استانداری وان: تصاویر به اشتراک گذاشته شده در مورد مهاجران غیرقانونی در مرز وان-ایران واقعیت ندارد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از دوغروخبر، دفتر استانداری وان ترکیه در خصوص تصاویر به اشتراک گذاشته شده در شبکه های اجتماعی مبنی بر ورود غیر قانونی مهاجران در مرز مشترک با ایران، ضمن تکذیب این موضوع، تصاویر مذکور را غیر واقعی و جعلی عنوان کرد.

استانداری وان با صدور بیانیه ای تصاویری را که از سوی آقای «سینان اوغان» رئیس مرکز روابط خارجی و تحلیل های راهبردی (TÜRKSAM) درشبکه های اجتماعی به اشتراک گذشته شده و در آن ادعا شده است که مهاجران افغانی و پاکستانی از مرز ایران بصورت غیرقانونی وارد ترکیه می شوند، دور از واقعیت دانسته و اعلام کرده است: «در حال حاضر بخش قابل توجهی از خط مرزی وان – ایران پوشیده از برف است و حتی در بالاترین دما در این فصل، در این ارتفاعات علف وجود ندارد. آنچه که می توان فهمید، تصاویر مذکور قدیمی و متعلق به یک منطقه جغرافیایی دیگر می باشد. کسانی که بر خلاف این واقعیت ادعا می کنند، می توانیم فراهم بسازیم که آنها به هر وسیله ای که بخواهند از خط مرزی مذکور بازدید نمایند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «بار دیگر اعلام می کنیم، بدیهی است که به اشتراک گذاشتن تصاویر قدیمی از مناطق مختلف جغرافیایی که گویی تصاویر جدیدی از مرز وان و ایران بوده و امنیت و آرامش کشورمان را هدف قرار داده است، بدخواهانه بوده و با هدف انحراف اذهان از واقعیت است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا