آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

تکذیب به کارگیری موشک‌ اسکندر در نبرد قره باغ از سوی روسیه

سخنگوی کرملین بر عدم به کارگیری موشک‌ های تاکتیکی اسکندر در نبرد قره باغ تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از تاس، سخنگوی کرملین بار دیگر شایعه استفاده از موشک‌ های «اسکندر» ساخت روسیه در درگیری اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان را تکذیب کرد.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت: «تا جایی که می دانم، این اطلاعات جدیدی است. من اطلاعی ندارم که گزارشی از طرف وزارت دفاع  روسیه در این زمینه ارائه شده و یا افراد رده بالای ما اطلاعات مفصلی در این باره دارند.»

سخنگوی کرملین یادآوری کرد که از سامانه‌ های موشکی اسکندر ساخت روسیه در درگیری در قره باغ استفاده نشده است.

وی گفت: «این مورد [عدم استفاده از موشک اسکندر] تایید شد و کرملین هیچ اطلاعاتی در مورد ادعای کشف قطعاتی از این موشک در جمهوری آذربایجان، ندارد.»

این در حالی است که «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان نیز چندی پیش در مصاحبه با رسانه ‌های خارجی گفته بود که باکو در درگیری قره باغ هیچ قطعه‌ ای از موشک اسکندر را شناسایی نکرده است.

وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر شایعات درباره استفاده از موشک ‌های اسکندر در درگیری بین ارمنستان با جمهوری آذربایجان را رد کرده بود.

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه چندی قبل در نشست خبری گفت که ارمنستان طی درگیری اخیر بین این کشور و جمهوری آذربایجان در قره باغ از موشک‌ های اسکندر جدید استفاده نکرده و همه موشک ‌های استفاده شده از سوی ایروان در این درگیری متعلق به ذخایر مهمات نیرو های مسلح ارمنستان بوده است.

گفتنی است، برخی رسانه‌ های جمهوری آذربایجان ادعا کرده بودند که طی جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان معروف به جنگ دوم قره باغ، نیروهای مسلح ارمنستان از  موشک ‌های اسکندر علیه نیرو های مسلح و مناطق مسکونی در شهر «گنجه» دومین شهر بزرگ جمهوری آذربایجان استفاده کرده اند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا