آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومی

تکذیب ادعای رسانه های جمهوری آذربایجان از سوی ارمنستان

ارمنستان ادعای رسانه های جمهوری آذربایجان مبنی بر کمک نظامی به روسیه را تکذیب کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت دفاع ارمنستان گزارش یک شبکه تلویزیونی جمهوری آذربایجان را که مدعی است ارمنستان هواپیماهای نظامی خود را برای استفاده در عملیات نظامی علیه اوکراین به روسیه منتقل کرده است، تکذیب کرد.
روسیه در ماه‌های گذشته با هشدار درباره توسعه طلبی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا، پیشنهادات ضمانت امنیتی را به آمریکا و ناتو ارائه داد اما این پیشنهادات رد شدند.

همزمان با درخواست‌های مکرر اوکراین برای پیوستن به ناتو و دریافت کمک‌های چندین میلیون دلاری این کشور از غربی‌ها، حمله نظامی روسیه به اوکراین از 24 فوریه و با دستور «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایران پرس، شبکه تلویزیونی هابر گلوبال که در ترکیه پخش می‌شود، به نقل از منابع ناشناس اطلاعاتی ترک، مقاله‌ ای منتشر کرد که در آن ادعا می شود ارمنستان چهار فروند هواپیمای سوخو 30 را برای استفاده در عملیات نظامی علیه اوکراین به روسیه منتقل کرده است.

ارمنستان این اطلاعات را به طور کامل تکذیب کرده و نادرست خوانده است. وزارت دفاع ارمنستان در بیانیه ای اعلام کرد که تمامی هواپیماهای نظامی نیروهای مسلح ارمنستان به همراه خدمه خود در ارمنستان هستند و وظایف خود را انجام می دهند.

این وزارتخانه همچنین گفت که اظهارات دیگری در همین گزارش مبنی بر اینکه ارمنستان یکی از مسیرهای اصلی انتقال نیروهای نظامی از سوریه برای نبرد در اوکراین است نیز نادرست است.

منبع: ایران پرس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا