آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

توصیه روسیه به اسرائیل: از اقدام نظامی خودداری کنید

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل  از رژیم صهیونیستی خواست از برخورد تهران الگو گرفته و از هرگونه اقدام نظامی دست بردارد

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل صبح روز دوشنبه، در گفتگو با خبرنگاران بعد از نشست شورای امنیت که به منظور بررسی حمله تلافی جویانه ایران به رژیم صهیونیستی تشکیل داده بود، اعلام کرد که هنوز مشخص نیست اسناد رسمی برای تصویب در ارتباط با حمله شنبه شب ایران در حال آماده سازی باشد. این دیپلمات گفت: «در حال حاضر من از وجود چنین (سندی) اطلاعی ندارم.»

واسیلی نبنزیا همچنین تاکید کرد که طرف اسرائیلی باید از ایران الگو بگیرد که مایل نیست وضعیت منطقه خاورمیانه بیشتر از این تشدید شود. او توضیح داد: «ما به ارسال علامت تهران توجه کرده‌ایم که نمی‌خواهد درگیری با اسرائیل را تشدید کرده و باعث وخامت اوضاع در منطقه شود. بنابراین ما نیز قویاً از مقامات اسرائیلی می‌خواهیم که از الگوی ایران پیروی کند و از هر نوع اقدام نظامی تحریک‌آمیزی در خاورمیانه دست بردارد.»

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل هشدار داد که پاسخ تند اسرائیل می تواند عواقب خطرناکی را در پی داشته باشد و کل منطقه خاورمیانه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

نبنزیا در نشست شورای امنیت هم با اشاره به “نفاق و استانداردهای دوگانه غرب” در قبال کشورهای خاورمیانه، یادآور شد: در حقوق بین‌الملل حمله به نمایندگی‌ دیپلماتیک یک کشور در واقع یک دلیل رسمی برای شروع جنگ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا