آذربایجاناخبارایران

توصيه هاي كنسولگري ايران در باكو به ايرانيان عازم جمهوري آذربايجان

مسوول امور كنسولي سفارت جمهوري اسلامي ايران در باكو، با توجه به افزايش شكايات اتباع ايراني از نحوه برخورد ماموران مرزي و گمركي جمهوري آذربايجان با آنها، در اين رابطه توصيه هايي را به مسافران ايراني عازم اين كشور ارايه كرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، «سيدمحسن مولايي»  يادآورشد: تعدادي از اتباع كشورمان با مراجعه به بخش كنسولي سفارت از نحوه برخورد ماموران مرزي و گمركي دولت آذربايجان و همچنين دريافت وجوه غيرقانوني از آنها شكايت مي كنند.
وي افزود: متاسفانه تعداد اين شكايت ها رو به افزايش است و ما اين موضوع را به مقام هاي ذيربط جمهوري آذربايجان گزارش كرده ايم.
مولايي گفت: طبق مقررات جاري دولت آذربايجان، مسافراني كه قصد دارند با خودرو شخصي به اين كشور سفر كنند، بايد بر حسب نوع و مدل خودرو نزديك به ۳۰ تا ۴۰ منات (واحد پول آذربايجان) حق بيمه پرداخت كنند.
اين مقام كنسول ايران با توجه به اين شرايط، از هموطنان ايراني خواست ضمن رعايت مقررات جمهوري آذربايجان از پرداخت هرگونه وجه غيرقانوني به متصديان مربوطه خودداري و در قبال پرداخت هر مبلغي، رسيد معتبر دريافت كنند.
وي افزود: هموطنان در صورت مواجهه با موارد غيرقانوني و يا برخوردهاي ناشايست، مي توانند مراتب را با ذكر نام و سمت فرد مورد نظر به بخش كنسولي سفارت ايران اطلاع دهند تا مورد پيگيري قرار گيرد.
مولايي به حجم بالاي تردد اتباع دو كشور بويژه از طريق مرزهاي زميني اشاره و بر ضرورت همكاري متقابل طرفين در ارايه هر چه بيشتر تسهيلات به مسافران مرزي تاكيد كرد.
وي همچنين خاطرنشان كرد: در زمان هاي مختلف در نتيجه همكاري هاي متقابل، چنين مشكلاتي كاهش پيدا كرده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا