آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

فروش محصولات کشاورزی جمهوری آذربایجان در بازارهای ارمنستان

براساس منابع ارمنی آن دسته از کسانیکه محصول سیب جمهوری آذربایجان را به ارمنستان صادر می نمودند شناسایی و اقدامات قانونی برای برخورد با عوامل آن در حال انجام است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رادیو آزادی،در این زمینه سرویس امنیتی ارمنستان می نویسد اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و عوامل این امر مورد شناسایی قرار گرفته اند.

براساس این گزارش، در چند روز گذشته فروش محصولات کشاورزی بلاخص سیب در فروشگاه های ارمنستان در فضای مجازی منتشر گردیده بود که به همین دلیل از تاریخ ۲۳ آوریل کارشناسان محصولات باغی و مبارز با قاچاق ارمنستان با حضور در بازارهای این کشور نسبت به صحت وسقم این خبر به تحقیق پرداخته و در طول بازرسی های خود به مقداری قابل توجهی سیب صادر شده از جمهوری آذربایجان به این کشور مواجه شده و مشخص گردیده که این محصولات در ایروان و پنج استان دیگر در فروشگاه های زنجیره ای و همچنین میوه فروشی خرد وبزرگ به فروش می رسد.

همچنین براساس اعلام منابع ارمنی این محصولات بصورت قاچاق وارد کشور شده و احتمال همکاری بعضی از افسران نیروهای نظامی این کشور در این امر متصور است.

لازم به ذکر است با توجه به مناقشه قره باغ میان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان روابط دیپلماتیک و اقتصادی میان آنها وجود ندارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا