آذربایجاناخبارروسیه

توسط آذربایجانی‌های مقیم روسیه؛مسجدی در شهر «یکاترینبورگ» برای مسلمانان ساخته خواهد شد

مسجدی با مساحت 1.4 هزار مترمربع توسط آذربایجانی‌های مقیم روسیه برای مسلمانان در این کشور برنامه ریزی شده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، طی موافقتی در سال 2011 بین دادگاه داوری آربیتراژ استان سوردلوفسک روسیه با سازمان اجتماعی منطقه‌‌ای جمهوری آذربایجان، زمینی به مساحت 2008 متر مربع در کنار قبرستان مسلمانان آذربایجان برای احداث مسجد برای تشکیلات مسلمان آذربایجان مقیم این کشور اختصاص یافته و قراردادی نیز جهت اجرای این پروژه با اداره امور شهر یکاترینبورگ روسیه بسته شده بود.
قابل ذکر است این مسجد که توسط مسلمانان آذربایجان در این شهر احداث خواهد گردید، ساخت آن به شیوه‌های سنتی و مناره دار برنامه ریزی شده است که دارای مساحتی به وسعت 1.4 هزار متر مربع خواهد بود.
البته شهرداری این شهر علت تأخیر در ساخت این مسجد و صدور مجوز ساخت در سال 2016 را بدهی عقب افتاده 9 هزار روبلی اجاره (معادل 150 دلار ) اعلام کرده است که در صورت عدم پرداخت این مبلغ، زمینه اختصاص یافته دوباره باز پس گرفته خواهد شد.
گفتنی است؛ یکاترینبورگ یکی از شهرهای مهم روسیه است که مرکز استان سوردلوفسک به حساب می‌آید. این شهر همچنین به‌عنوان مرکز صنعتی و فرهنگی ناحیه فدرالی اورال نیز شناخته می‌شود.
خاطر نشان می کنیم، آربیتراژ در علم اقتصاد و مالیه به معنای بهره گرفتن از تفاوت قیمت بین دو یا چند بازار برای کسب سود می‌باشد و به عبارتی سود آربیتراژی زمانی ایجاد می‌شود که یک کالای مشابه در دو بازار مختلف یا در مواردی خاص در دو قالب متفاوت عرضه می‌شود اما قیمت‌های یکسانی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا